افتتاح طرح ۱۲ ساله مرکز تخصصی سوختگی زنجان در سفر رییس جمهور + فیلم

زنجان - ایرنا - مرکز فوق تخصصی سوختگی از جمله طرح‌های مهم حوزه سلامت استان است که بعد از ۱۲ سال بلاتکلیفی در دور دوم سفر رییس جمهور افتتاح می‌شود و نقش موثری در خدمات رسانی مطلوب به زنجانی‌ها و شهروندان استان‌های همجوار ایفا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حوزه سلامت همواره از جایگاه ویژه ای برخوردار است و به عنوان یکی از شاخص های توسعه محسوب می شود بر همین اساس تمامی دولتمردان نیز تلاش می کنند با برنامه ریزی و سازو کارهایی این مهم را ارتقا داده و به نوعی رضایتمندی گروه های هدف را فراهم کنند.

شهروندان هر جامعه ای نیز انتظار خدمات لازم و متنوع با کمترین هزینه ممکن را از حوزه سلامت دارند و این حوزه همواره یکی از پرمراجعه ترین دستگاه خدمات رسان در کشور است.

با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم و اقدامات مختلف، توزیع عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی بیش از گذشته در دستور کار متولیان امر قرار گرفت به طوری که افتتاح ده ها پروژه درمانی از عزم جدی دولت برای ارتقای خدمات این بخش و ارائه خدمات با کیفیت‌تر به اقشار مختلف حتی مناطق دور دست حکایت دارد.

بر همین اساس با تلاش و اقدامات انجام گرفته، حوزه سلامت استان زنجان نیز پیشرفت های چشمگیری داشته است تا جایی‌که ساکنان شهرها و اغلب روستاها حتی در دورترین مناطق استان نیز طعم شیرین خدمت رسانی در این حوزه را چشیده اند.

حال که در آستانه دور دوم سفر استانی رییس جمهور به استان زنجان قرار داریم، یکی از پروژه های مهم آماده افتتاح در بخش سلامت استان زنجان "مرکز فوق تخصصی سوانح سوختگی "پس از ۱۲ بلاتکلیفی است که به طور حتم تحولی را در این بخش ایجاد خواهد کرد.

افتتاح طرح ۱۲ ساله مرکز تخصصی سوختگی زنجان در سفر رییس جمهور + فیلم

پروژه سوختگی زنجان یکی از بزرگترین بخش های سوانح و سوختگی شمالغرب کشور است

مدیر توسعه و تامین منابع فیزیکی و امور عمرانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در این باره،‌ گفت: فاز مطالعاتی این پروژه از سال ۱۳۸۸ انجام و در سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

فریدون نقی لو با بیان اینکه مرکز فوق تخصصی سوختگی زنجان به صورت الحاقی در ضلع شرقی بیمارستان آیت الله موسوی احداث شده است،‌ افزود: زیربنای این پروژه در چهارطبقه در مساحتی حدود ۶ هزار و ۳۰۰ متر مربع با ظرفیت ۳۴ تخت بیمارستانی است.

این مسوول ادامه داد: این پروژه از مدتها پیش راکد بود و حتی مدتی هم ساختمان احداثی آن با ایرادات و اشکالات فراوانی مواجه و تخریب شد.

معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه این پروژه یکی از بزرگترین بخش های سوانح و سوختگی شمالغرب کشور خواهد بود، اظهار داشت: امکانات این بیمارستان در حد بیمارستان خصوصی و بالاتر به شمار می رود.

۱۵۸ میلیارد تومان برای مرکز تخصصی سوختگی زنجان هزینه شد

وی با بیان اینکه این پروژه از سوی پیمانکار به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل داده شد، اظهار داشت: این پروژه هم اکنون پروژه به طور کامل تکمیل و در زمان حاضر نیز ۸۰ درصد تجهیزات مورد نیاز نصب شده است.

این مسوول ادامه داد: تلاش می شود این پروژه در سفر رییس جمهور به استان افتتاح می شود که یکی از پیشرفته‌ترین مراکز سوانح سوختگی شمالغرب کشور خواهد بود.

نقی لو با بیان اینکه مرکز سوانح سوختگی زنجان پس از ۱۲ سال توقف عملیات عمرانی آن با پیگیری‌های مستمر مجموعه دانشگاه به پیشرفت قابل قبولی رسید، افزود: این پروژه در مسیر اجرا با موانع مختلفی رو به رو بود تا جایی که سه پیمانکار آن تغییر کردند.

وی با بیان اینکه در زیرزمین این پروژه، اتاق های عمل واقع شده است، گفت: طبقه همکف این پروژه، هفت آی سی یو سوختگی دارد و یک آی سی یو دیگر نیز در بخش اورژانس واقع شده است.

افتتاح طرح ۱۲ ساله مرکز تخصصی سوختگی زنجان در سفر رییس جمهور + فیلم

این مسوول ادامه داد: این پروژه دارای بخش‌های جراحی سوختگی، مراقبت‌های ویژه سوختگی، بخش بی آی سی یو، اورژانس سوختگی، بخش بستری سوختگی، اتاق‌های هوا رسان و فضاهای ارتباطی است.

نقی لو افزود: برای تکمیل و تجهیز این پروژه یک هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است که ۷۰۰ میلیارد ریال آن برای ساخت و مابقی به تجهیزات آن اختصاص داشت.

وی یادآور شد: با راه اندازی بخش سوختگی بیمارستان آیت‌الله موسوی سطح خدمات رسانی این مرکز به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

برآیند:

افتتاح این پروژه تحولی نو در حوزه درمان سوختگی استان به شمار می رود که علاوه بر پاسخگویی به نیازهای هم استانی می تواند به مراجعین استان های شمالغرب کشور خدمت رسانی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha