کولاک و مه غلیظ در جاده های همدان/ سفرغیر ضرور نروید

همدان- ایرنا- بارش نیمه سنگین برف که از عصر روز گذشته تا صبح امروز پنجشنبه ۲۰بهمن در مناطق مختلف استان همدان ادامه داشت سبب بروز اختلال در تردد جاده ای ومشکلاتی برای مردم و شهروندان در جاده های برون شهری شده است.

خبرهای رسیده در برخی محورهای ارتباطی و روستاها در شهرستان های اسدآباد و بهار حاکی است که کولاک شدید بهمراه مه غلیظ تردد در جاده های ارتباطی و روستایی این مناطق را با مشکل مواجه کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان هم می گوید: اگر چه گزارشی از بسته شدن محورهای اصلی و فرعی گزارش نشده اما به دلیل مه غلیظ و کولاک شدید بهتر است که مردم همچنان از سفرهای غیر ضرور اجتاب کنند

حمید پورحسینی افزود: تردد در برخی محورهای ارتباطی از جمله گردنه های برف گیر بدون تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ تا اطلاع بعدی امکان پذیر نیست.

وی بیان کرد: بیشترین مشکلات کندی تردد و گره های ترافیکی در محورهای خودروهایی هستند که بدون تجهیزات زمستانی به دل جاده ها زده اند.

او تصریح کرد: البته اکیپ های راهداری و امدادی جمعیت هلال احمر، اورژانس و پلیس راه به طور ۲۴ ساعت در جاده ها و محورهای برف گیر مستقرشده اند و مشغول خدمات دهی و امدادرسانی به مردم در این شرایط سخت زمستانی هستند.

وی با اشاره به بارش سنگین برف از شبانه روز گذشته در شهر همدان نیز گفت: اکیپ ها و نیروهای خدماتی و ماشین آلات شهرداری با جدیت مشغول برف روبی و نک پاشی در همه معابر و خیابا ن های شهر و حتی برخی کوچه های شلوغ شهر هستند.

کولاک شدید از عصر امروز

رییس پلیس راه استان همدان گفت: با وجود فروکش کردن ریزش برف در جاده های برون شهری استان اما طبق پیش بینی ها کولاک برف و مه جاده های برون شهری این استان را فرا می گیرد.

سرهنگ علی فکری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مسافران قصد تردد از جاده های این استان را دارند باید به تجهیزات کامل زمستانی از جمله زنجیر چرخ مجهز باشند همچنین پیش از حرکت از سلامت فنی خودرو، وضعیت شیشه شور، سیستم گرمایشی، برف پاک کن و لاستیک ها را کنترل کنند.

وی بیان کرد: موجی از کولاک، یخ زدگی سطح جاده و مه شدید در گردنه اسدآباد، همه کسی، محور ملایر حدفاصل گنبد تا زاغه و آزاد راه همدان- ساوه شاهد هستیم.

رییس پلیس راه استان همدان یادآوری کرد: بارش شدید برف در جاده های این استان از عصر چهارشنبه آغاز شد به گونه ای که پلیس راه به صورت مقطعی مجبور به اعمال محدودیت هایی برای تردد خودروها از گردنه اسدآباد شد.

سرهنگ فکری ادامه داد: تیم های پلیس راه در ۲۴ ساعت گذشته به منظور پیشگیری از بروز هر گونه حادثه ای و روان سازی ترافیک در آماده باش کامل قرار داشتند و در این مدت هیچگونه حادثه مهم و منجر به فوت رخ نداده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha