طرح توسعه دیپلماسی آموزشی در مازندران تدوین شده است

ساری - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: برنامه طرح توسعه دیپلماسی آموزشی که چندی پیش در سفر وزیر آموزش و پرورش به استان پیشنهاد شده بود اکنون تدوین و در هفته های آینده برای تصویب به شورای آموزش و پرورش استان ارسال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین کمالی روز پنجشنبه در همایش یک‌هزار نفری دانش آموزان دهه هشتادی مازندران در اردوگاه دانش آموزی بادله، بر ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی و انتقال مفاهیم و ارزشهای این رویداد مهم به نسل نوجوان و جوان از طرق مختلف در جامعه تاکید کرد.

وی با اشاره به گستردگی آموزش و پرورش و تاثیرپذیری همه گروه های جامعه از نظام تعلیم و تربیت، ادامه داد: غنای برنامه‌های در حال اجرای برای ایام الله دهه مبارک فجر، باعث ثبات، اقتدار و امنیت می شود و همه ما وظیفه حساسی در این زمینه داریم و اگر به درستی به وظیفه خود عمل نکنیم دچار خسران خواهیم شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به اهداف دشمنان و هجمه آنها علیه نسل جوان از طریق تولیداتی مثل فیلم، برنامه های ماهواره‌ای و فضای مجازی نیز اشاره کرد و اظهارکرد: اگر نظام تعلیم و تربیت نقش خود را به خوبی انجام ندهد، نسل جوان با خطراتی مواجه خواهند شد.

کمالی تصریح کرد: در موضوع شکل گیری انقلاب اسلامی نیز به همین شکل است و نیاز به روشنگری و تبیین داشته و ضرورت دارد از ایام دهه مبارک فجر به عنوان فرصت مناسب به منظور افزایش بصیرت و آگاهی دانش آموزان استفاده کرد تا دانش آموزان با دستاوردهای انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شوند.

وی بر اجرای برنامه‌های ماندگار و موثر و دوری از برنامه های کلیشه ای تاکید کرد و گفت: در ایام دهه فجر در همه مدارس ویژه برنامه‌هایی برگزار و در این مراسم توسط سخنرانان گفتمان انقلاب اسلامی، اهمیت و جایگاه انقلاب، دستاوردهای آن به صورت جذاب، شاد و مقایسه ای از جایگاه فعلی و زمان پیروزی انقلاب تشریح و تبیین شد.

به گزارش ایرنا، مازندران ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد که توسط ۴۵ هزار معلم در چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه تحصیل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha