وزیر راه: بازآفرینی بافت‌های فرسوده کشور در اولویت است+فیلم

مشهد-ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: بازآفرینی و نوسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری جزو اولویتهای وزارت راه و شهرسازی و نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از چهار هزار و ۵۸۶ واحد مسکونی در قالبهای مختلف در استانهای خراسان رضوی، گلستان، خوزستان، سمنان و کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود:

بعد از دهه فجر بخشنامه جدیدی به کل کشور در خصوص بافت فرسوده یا ناکارآمد شهری ابلاغ می شود که منحر به رشد بسیار خوبی در صدور پروانه های ساختمانی در این بخش خواهد شد.

وی بیان کرد: بافت فرسوده بهترین شرایط را برای ساخت مسکن دارد، زیرا در محدوده شهری قرار گرفته و دارای خدمات زیربنایی و روبنایی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: واحدهای مسکونی که امروز به بهره برداری رسید در قالبهای مختلف ساخته شده که یکهزار و ۲۰۵ واحد در گلبهار، یکهزار و ۷۴۱ واحد در کرمانشاه، ۱۲۰ واحد در شاهرود، ۱۰۰ واحد در گلستان و هزار و ۴۲۰ واحد در خوزستان قرار دارد، اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز در کشور سرعت خوبی گرفته که امید است در سال ۱۴۰۲ شاهد شکوفا شدن و بهره برداری از واحدهای این طرح باشیم.

بذرپاش اظهار داشت: ۱۰ درصد از واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده برای طرح نهضت ملی مسکن مربوط به خراسان رضوی است که تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه فرآیندهای مربوط به نهضت ملی مسکن قدری کند است و باید سرعت گیرد، گفت: ساده سازی و روان سازی را در دستور کار قرار خواهیم داد تا فرآیندهای این طرح در پایتخت و استانها سرعت گیرد، با توجه به تجارب گذشته، ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شدنی است و باید مردم در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی امروز برای افتتاح طرحهای مختلف این حوزه به مشهد سفر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha