۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۲۲
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85025242
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر علوم: پژوهشهای این وزارتخانه به سمت نیازهای اجتماعی تغییر جهت می‌دهد

تربت‌حیدریه - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر هدفمند شدن پژوهش های این وزارتخانه گفت: سمت و سوی پژوهش و کارهای تحقیقاتی به طرف نیازهای اجتماعی کشور سوق می یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر مرتضی فرخی روز پنجشنبه در نهمین روز از دهه فجر و در آیین افتتاح پروژه‌های دانشگاه تربت‌حیدریه افزود: از مجموع حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان بودجه امسال وزارتخانه حدود هشت درصد به حوزه پژوهش اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: با توجه به تعامل خوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با مجلس شورای اسلامی و نگاه مثبت نمایندگان ملت، انتظار می رود برای سال آینده شاهد تقویت اعتبارات پژوهشی این وزارتخانه باشیم.

فرخی با بیان اینکه تخصیص بودجه وزارت علوم بر اساس هدفمند شدن ماموریت‌های محوله صورت خواهد گرفت، اضافه کرد: بر این اساس بخشی از پژوهش‌های وزارت علوم به نیازهای اجتماعی کشور اختصاص خواهد یافت.

معاون وزیر علوم: پژوهشهای این وزارتخانه به سمت نیازهای اجتماعی تغییر جهت می‌دهد

وی با یادآوری شرایط خاص کشور در حوزه های مهم اجتماعی و اقتصادی تصریح کرد: همچنین در راستای کاربردی شدن پژوهش‌ها در حوزه صنعت و اقتصاد و از طریق تفاهم نامه با واحدهای صنعتی؛ نیازهای کشور جدی تر دیده خواهد شد، ضمن اینکه اقتصادی شدن طرح‌های پژوهشی هم مد نظر است.

رییس دانشگاه تربت‌حیدریه نیز در این مراسم گفت: امروز برای رفاه حال دانشجویان سلف و آشپزخانه دانشگاه با هزینه کرد ۲۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

دکتر عباس خاشعی‌ سیوکی افزود: همچنین در حوزه گیاه پزشکی، مرحله آخر تکمیل استخر ذخیره آب مزرعه تحقیقاتی پژوهشکده زعفران با هزینه کرد ۵۰۰ میلیون تومان با حجم ذخیره‌ ۲ هزار متر مکعب به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: پژوهش های جدید در مزرعه گیاهان دارویی دانشگاه به مساحت ۱۲ هکتار بر روی گیاهان اسطوخودوس، زعفران، رزماری، ارغوان و آنغوزه که همگی نسبت به شرایط خشکسالی از مقاومت بالایی برخوردارند، شروع شده است و به اصلاح نژاد بذر با هدف اقتصادی شدن و تجاری سازی آن امیدواریم.

معاون وزیر علوم: پژوهشهای این وزارتخانه به سمت نیازهای اجتماعی تغییر جهت می‌دهد

دانشگاه تربت‌حیدریه افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو دارد که در ۳۰ رشته مشغول تحصیل هستند.

تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس و از شهرهای مهم خراسان رضوی چند دانشگاه دیگر اعم از آزاد، پیام نور، علوم پزشکی و علمی کاربردی هم دارد.

تربت حیدریه قطب کشاورزی و تولید زعفران کشور محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha