امام جمعه شاهرود: روحیه مردم، قدرت دین و رهبری سه عامل پیروزی انقلاب بود

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود با بیان اینکه روحیه مردم، قدرت دین و رهبری سه عامل پیروزی انقلاب بود، گفت: اوج روحیه ظلم ستیزی و شهادت طلبی مردم ایران در بهمن ۱۳۵۷ نمود پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه قلعه این شهر که با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار شد، افزود: اتحاد، انسجام و پای کاربودن مردم و رهبریتی که با مرجعیت پیوسته بود از عوامل ایجاد قدرت برای رسیدن به پیروزی انقلاب بود.

وی با بیان اینکه پشت انقلاب اسلامی برای پیروزی، هیچ قدرت خارجی نبود، ابراز کرد: هیچ انقلاب دینی طی ۲۰۰ سال گذشته در دنیا شکل نگرفت اما انقلاب ایران برای حاکمیت مردم با شعارهای معنوی تحقق یافت.

امام جمعه شاهرود: روحیه مردم، قدرت دین و رهبری سه عامل پیروزی انقلاب بود

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر پایه مکتب اهل بیت (ع) شکل گرفت، اظهار کرد: امنیت، حفظ تمامیت ارضی و ثبات امروزه کشور با وجود همه دشمنی‌ها نتیجه انقلاب ۱۳۵۷ است.

امام جمعه شاهرود با اشاره به ضرورت بازگویی دستاوردهای مادی و معنوی برای مردم به ویژه جوانان، افزود: یکی از دستاوردهای مادی طی چندسال گذشته، اختصاص ۹ درصد مالیات برارزش افزوده به شهرها و روستاهای کم‌برخودار در راستای توسعه است.

وی با اشاره به اینکه طی ۹ ماهه امسال ۱۲۸ میلیارد تومان از محل مالیات ارزش افزوده به شهرها و روستاهای کمتر توسعه یافته استان سمنان تعلق گرفت، ابراز کرد: در همین بازه زمانی ۲۳۲ میلیارد تومان از این محل به بیمه سلامت خانواده‌های کم برخوردار استان اختصاص یافت.

حجت الاسلام امینی یکی از دستاوردهای معنوی انقلاب را وحدت، اتحاد و انسجام مردم در مناسبت‌های مختلف دینی و مذهبی خواند و گفت: برگزاری هر هفته نمازجمعه در ۹۰۰ نقطه کشور، آیین اعتکاف، آیین ماه محرم و صفر از دستاوردهای معنوی انقلاب است.

وی به تعطیلی ۲ ساله آیین اعتکاف به خاطر همه‌گیری کرونا اشاره کرد و افزود: امسال بیشترین شرکت کنندگان در این آیین از فرزندان دهه هشتادی بودند که این نشان از پیشرفت دستاوردهای معنوی انقلاب است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه وحدت و همدلی مردم ایران در حوادث مختلف از جمله سیل و زلزله مثال‌زدنی است، اظهار کرد: این نوع صفات و دستاوردهای معنوی انقلاب در همدلی با مردم زلزله زده خوی، سوریه و ترکیه متبلور شد.

وی با اشاره به اینکه نگاه به دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب در کنار ظرفیت مردم آینده انقلاب را ترسیم می‌کند، ابراز کرد: به تعبیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب آینده ایران اسلامی روشن است اما دشمنان همیشه می‌خواهند آینده ما را تاریک جلوه دهند.

به گفته وی، شعارهای انقلاب تاریخ مصرف‌دار نیست و با فطرت تمام مردم دنیا سازگار است.

حجت الاسلام امینی به عفو زندانیان و بازداشت‌شدگان حوادث اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: با این امر رهبر معظم انقلاب امیدواری بین خانواده‌هایی که فرزندانشان به اشتباه در این اغتشاشات شرکت کرده بودند، به وجود آمد و زبان دشمنان نیز کوتاه شد.

وی با اشاره به فرارسیدن یوم الله ۲۲ بهمن، بر ضرورت شرکت تمامی اقشار جامعه در راهپیمایی تاکید کرد و افزود: امسال پس از ۲ سال راهپیمایی خودرویی، حضور مردم ولایتمدار و شهیدپرور شاهرود بر شکوه این راهپیمایی خواهد افزود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha