امام جمعه شاهرود: سپاه پاسداران یادگار ماندگار امام خمینی(ره) است

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود با بیان اینکه سپاه پاسداران یادگار ماندگار امام (ره) است، گفت: سپاه در دوران دفاع مقدس، قبل و بعد از آن در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و خدماتی برای کشور منشاء اثر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌ الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا برگزار شد، افزود: دلیل دشمنی غربی‌ها و قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، نشانه تاثیرگذاری این نهاد مردمی در عرصه‌های مختلف است.

وی به نامگذاری سوم ماه شعبان به عنوان روز پاسدار در تقویم ملی اشاره کرد و گفت: یکی از تربیت‌شدگان این نهاد مردمی، شهید قاسم سلیمانی است که توانست گروه تروریستی داعش، مخلوق همین کشورهای مدعی دروغین مبارزه با تروریست را زمین‌گیر کند.

امام جمعه شاهرود: سپاه پاسداران یادگار ماندگار امام خمینی(ره) است

تاثیرگذاری سپاه پاسداران در منطقه غیرقابل انکار است

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه تاثیرگذاری سپاه پاسداران در منطقه غیرقابل انکار است، ابراز کرد: شهید سلیمانی حوزه نفوذ دشمنان در منطقه غرب آسیا شامل لبنان، فلسطین، عراق، سوریه، ترکیه، آذربایجان، پاکستان، افغانستان، کشمیر و خلیج فارس را از بین برد.

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در حوزه داخلی نیز منشاء خدمات و برکات در صحنه‌های مختلف مانند سیل، زلزله، نظامی و امنیتی است، اظهار کرد: این نهاد انقلابی خار چشم دشمنان شده است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران در چشم ملت ما و در دل و ذهن آزادگان عالم نهادی محترم است، افزود: نمونه بارز این امر، برگزاری ۱۰ روز آیین گرامیداشت شهادت قاسم سلیمانی از جمله تشییع نمادین و برنامه‌های گوناگون در کشور عراق است.

خطیب جمعه شاهرود به خباثت‌های اروپایی‌ها در برابر این نهاد انقلابی اشاره کرد و گفت: این نهاد مقدس با توجه به عملکردش محبوب مردم ایران و منطقه است و اروپایی‌ها بدانند این کارهای سخیفی که با پیروی کورکورانه از آمریکا انجام می‌دهند، هیچ نتیجه‌ای نخواهند گرفت.

حجت الاسلام امینی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس خبرگان اشاره کرد و افزود: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری وظایف بسیار سنگین برعهده دارند.

وی به منویات رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت تبیین وظایف این مجلس برای مردم به ویژه جوانان اشاره کرد و گفت: جوانان باید بدانند یکی از سخت‌ترین و خطیرترین مسوولیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی برعهده مجلس خبرگان رهبری است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه تبیین منطقی، مستدل و مستمر جایگاه مجلس خبرگان رهبری برای همه مردم به ویژه جوانان ضروری است، اظهار کرد: دشمنی با این مجلس از نوع دشمنی سیاسی نیست، بلکه دشمنی با اصل نظام و اسلام است.

حجت الاسلام امینی، لزوم امیدآفرینی در برابر یأس پراکنی دشمنان را از نیازهای ضروری امروز جامعه خواند و افزود: هر فرد در هر جایگاهی باید در امر امیدآفرینی جامعه کوشا باشد.

وی به برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ بدون حضور ایران اشاره کرد و گفت: دعوت برای حضور در این کنفرانس از یکسری افرادی که منفور مردم ایران هستند نشانه استیصال و ضعف دشمنان است که نمی‌توانند حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و اقتدار ملت ایران را ببینند.

خطیب جمعه شاهرود به التهابات بازار ارز و گرانی‌های اخیر در کشور نیز اشاره کرد و افزود: دولتمردان مراقبت کنند تا در این جنگ ترکیبی مردم به ویژه قشر آسیب پذیر لطمه نبینند و هرچه سریع‌تر اوضاع اقتصادی را سامان دهند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی سال و همچنین نزدیکی حلول ماه مبارک رمضان، ابراز کرد: در کنار کمیته امداد امام (ره)، مردم نیز به فقرا و زلزله‌زدگان خوی برای گذران این روزهای سخت کمک کنند.

وی به روایتی از امام جعفرصادق (ع) مبنی بر اینکه در ماه شعبان ذکر صلوات بسیار ثواب دارد، اشاره کرد و گفت: شعبان ماه شفاعت نام گرفته چون پیامبر اکرم (ص) هر کس را که بسیار صلوات بفرستد، مورد شفاعت قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha