نجات‌ ۲ نفر از داخل یک چاه ۴۲ متری باتلاش امدادگران هلال احمر کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: امدادگران و نجاتگران این نهاد جان یک مرد و زن که در یک حلقه چاه ۴۲ متری در شهرستان صحنه محبوس‌ شده بودند، را نجات دادند.

«محمدباقر محمدی» روز جمعه به ایرنا افزود: ساعت ۱۵:۳۵ دقیقه روز گذشته طی تماس تلفنی مردمی با مرکز ۱۱۲ خبری مبنی بر سقوط یک زن ۳۶ ساله در یک حلقه چاه به عمق ۴۲ متر در شهرستان صحنه قبل از روستای «بردینه» دریافت‌ شد.

وی اضافه کرد: به سرعت تیم‌ امدادی و عملیاتی پایگاه کوهستان و پل شهدا شهرستان صحنه‌ که در همان نزدیکی مستقر بودند به محل حادثه اعزام شدند همچنین تیم پشتیبان از شهرستان صحنه به محل اعزام شد.

محمدی اظهار داشت: قبل از رسیدن تیم کوهستان به منطقه، یک نفر از اهالی روستای بردینه بدون هماهنگی وارد چاه شده بود تا جان‌ آن بانو را نجات دهد که او نیز در چاه گیر افتاده بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه تصریح کرد: تیم نجات در ارتفاع پس از بستن چند کارگاه فنی مرد ۴۷ ساله را بیرون آورد و به سرعت عملیات خروج زن 36 ساله را هم آغاز کردند.

وی عنوان کرد: این خانم‌ از ناحیه های لگن، فومور و ساق پا دچار شکستگی‌ و خون ریزی شدید شده بود که در اثر این اتفاق قلب او از تپش‌ باز ایستاده بود.

محمدی گفت: امدادگران زن حادثه دیده را به سرعت از چاه ۴۲ متری خارج‌ کردند و با همکاری نیروهای اورژانس عملیات احیای قلبی ریوی CPR را انجام داده که پس از آن مصدوم احیاء و با کمک نیروهای اورژانس به بیمارستان معاون صحنه انتقال داده شد.

وی با اشاره به اینکه این عملیات در ساعت ۱۸:۰۱ دقیقه عصر روز گذشته به پایان رسید، ادامه داد: حادثه مذکور هیج گونه‌ تلفات جانی به همراه نداشت.

شهرستان صحنه با ۷۶ هزار نفر جمعیت در ۵۵ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha