۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85025964
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور در راهپیمایی یوالله ۲۲ بهمن یک وظیفه همگانی است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یک وظیفه همگانی است و بر دوش همه آحاد جامعه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجد النبی برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با استقامت و ایمان مردم کشور به پیروزی رسید که امیدوارم این انقلاب در نهایت زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت باشد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در ۲۱ بهمن سال ۵۷ دولت حکومت نظامی مردم را تهدید کرد تا در صورت حضور در خیابان ها، کشتار وسیعی شکل خواهد گرفت اما امام راحل با صدور اطلاعیه ای از مردم خواست تا در خیابان ها حضور پیدا کرده و پایان رژیم پهلوی را رقم بزنند.

آیت الله عابدینی ادامه داد: اگر حضور حماسی و میلیونی مردم در ۲۱ بهمن ماه ۵۷ نبود به طور قطع کودتایی در کشور شکل می گرفت و در ادامه نیز مردم طی سال های بعد با مشکلات عدیده ای روبرو می شدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به فرا رسیدن ۲۲ بهمن، تاکید کرد: حضور حماسی مردم در راهپیمایی این روز وظیفه ای است که بر دوش همه ما، از پیر و جوان گرفته تا دانشجو و دانش آموز قرار دارد و بایستی حتی باشکوه تر از سال های قبل در این مراسم شرکت کنیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به فرمان اخیر عفو مقام معظم رهبری در خصوص زندانیان، اظهار کرد: در ایام دهه مبارک فجر شاهد آن بودیم که رهبر فرزانه انقلاب حکم عفو و بخشش زندانیانی را داد که در وقایع اخیر به ساحت ایشان جسارت کرده بودند، درخواست ما از جوانان این است که برای تقدیر و تشکر از این حرکت زیبای مقام معظم رهبری در راهپیمایی فردا حضور فعالی داشته باشند.

آیت الله عابدینی با اشاره به سالروز صدور فرمان تاریخی امام در خصوص صدور حکم ارتداد سلمان رشدی، تاکید کرد: این فرد مرتد نمونه یک انسان غضب شده است که به قرآن هتاکی کرده و به جنگ خدا برخاست.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه سرنوشت سلمان رشدی باید درس عبرتی برای دیگران باشد، گفت:شرایط این مرتد به قدری دشوار است که آرزو می کند کاش هیچگاه متولد نشده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha