۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۱۷
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85026438
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا: بالون دیگری را در آلاسکا سرنگون کردیم

۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۱۷
کد خبر: 85026438
آمریکا: بالون دیگری را در آلاسکا سرنگون کردیم

نیویورک- ایرنا- جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد می‌توانم تائید کنم وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در ۲۴ ساعت گذشته یک شیء در ارتفاع بالا را بر فراز حریم هوایی آلاسکا ردیابی و منهدم کرده است.

به گزارش ایرنا، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید عصر جمعه به وقت محلی در نشستی خبری با خبرنگاران در کاخ سفید در واشنگتن افزود که جنگنده های آمریکا در کمتر  یک شئی را که در ارتفاع بالا  بر فراز آلاسکا مشغول پرواز بود، به دستور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا منهدم کردند.

کربی درباره ابعاد بالون جدید گفت که به اندازه یک خودروی کوچک بود و  بسیاری از جزئیات درباره این شئی نامشخص است.

خبرنگار سی ان ان به نقل از این مقام ارشد دولت بایدن تصریح کرد: ما می دانیم این شی متعلق به کیست. تلاش ها برای بازیابی آن انجام خواهد شد. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دستور داد تا این شئی را سرنگون کنند.

در همین حال برخی دیگران از  رسانه های آمریکایی به نقل از کاخ سفید  اعلام کردند که آمریکا نمی‌داند که شئی سرنگون شده متعلق به دولتی خارجی بوده یا اینکه شخصی بوده است.

ژنرال گلن وان‌هرک رئیس فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی و فرماندهی شمال آمریکا گفت نیروی دریایی در حال کار برای بازیابی بالن و محموله آن است و گارد ساحلی امنیت این عملیات را تامین می‌کند. 

به گزارش ایرنا، مقامات آمریکایی روز پنجشنبه به وقت محلی دوم فوریه (۱۳ بهمن ماه) اعلام کردند که ایالات متحده در حال ردیابی یک بالون نظارتی مشکوک چین بوده که برای چند روز بر فراز حریم هوایی این کشور مشاهده شده است.

نخستین پیامد کشف و شناسایی بالون اطلاعاتی چین بر فراز حریم هوایی ایالات متحده، تعویق سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به پکن بود.

یک مقام آمریکایی روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد بلینکن سفر آتی خود به چین را که برای هفته آینده برنامه ریزی شده بود، به تعویق انداخته است چرا که نمی‌خواست با سفر خود واکنش افراطی به وضعیت داشته باشد و همچنین نمی‌خواهد موضوع این بالون بر جلسات او با مقامات چینی مسلط شود.

سرانجام عصر شنبه به وقت محلی، چهارم فوریه (۱۵ بهمن ماه) ارتش آمریکا بالون چینی را که باعث افزایش تنش میان واشنگتن - پکن شده بود، با جنگنده اف ۲۲ در سواحل کارولینا سرنگون کرد.

گارد ساحلی ایالات متحده آمریکا می‌گوید منطقه امنیتی موقت در آب‌های ساحلی کارولینای جنوبی در نزدیکی محل سقوط بالون چینی ایجاد و عبور کشتی‌ها در نزدیکی این منطقه را ممنوع کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha