۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85027814
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جاده‌های چهارمحال و بختیاری لغزنده است

۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۵۷
کد خبر: 85027814
جاده‌های چهارمحال و بختیاری لغزنده است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش برف و باران در تمامی محورهای ارتباطی استان، گفت: بارش‌ها سبب لغزندگی محورهای ارتباطی استان شده است و رانندگان نسبت به تردد در این محورها نکات ایمنی را رعایت کنند.

روح‌الله غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر تردد در محور فارسان به کوهرنگ تنها با زنجیرچرخ امکانپذیر است و رانندگانی که قصد تردد در دیگر محورهای استان را دارند باید زنجیرچرخ همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به سبب حجم بالای برف در گردنه‌های شهرستان کوهرنگ، همچنان گردنه‌های تاراز، چری و شاه‌منصوری این شهرستان مسدود است و راهداران در تلاش برای بازگشایی این محورها هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این استان ۴۵۰ راهدار با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین مشغول عملیات راهداری زمستانی هستند.

غلامی با تاکید بر لزوم به همراه داشتن زنجیرچرخ، البسه گرم و ذخیره سوخت کافی در حین سفر به مناطق برف‌گیر و سخت‌گذر استان، یادآور شد: رانندگانی که قصد سفر به مناطق مختلف را دارند، می‌توانند پیش از سفر با برقراری تماس با سامانه تلفن گویا ۱۴۱ از وضعیت راه‌های استان مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار و ۷۳۹ کیلومتر راه است که از این میزان، ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی،۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی و مابقی راه درون شهری است.

این استان در مسیر ترانزینی فلات مرکزی به جنوب کشور در مسیر ارتباطی ۲ استان بزرگ اصفهان و خوزستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha