لاوروف: آمریکا به نقش خود در خرابکاری خط لوله نورد استریم اعتراف می‌کند

تهران - ایرنا - سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه گفت که مقام های آمریکا به مسئولیت خود در انفجارهای خطوط لوله نورد استریم، اعتراف می‌کنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک؛ لارووف افزود: مقام های ایالات متحده نه تنها دست داشتن در انفجارها در خط های لوله نورد استریم را پذیرفته اند، بلکه اکنون از سخن گفتن در این باره لذت می برند.

به گفته وزیر خارجه روسیه؛ هدف نهایی واشنگتن از خرابکاری در این خط لوله، نابود کردن ائتلاف نیرومندی بود که بر اساس منابع انرژی روسیه و فناوری آلمان، تشکیل شده بود و انحصار بسیاری از شرکت های آمریکایی را تهدید می کرد.

سیمور هرش نویسنده و روزنامه نگار مشهور برنده پولیتزر، چند روز پیش با ذکر جزئیات، تشریح کرده بود که چگونه غواصان آمریکایی آبهای پرعمق، هم زمان با برگزاری رزمایش های "بالتاپس" ناتو در تابستان گذشته، مواد منفجره زیر سه رشته خط لوله نورداستریم جاگذاری کرده بودند که در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ (چهارم مهر ماه) به دستور جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از راه دور منفجر شد.

اسپوتنیک با بررسی و تحلیل داده های تارنمای "فلایترادار ۲۴" دریافت که هواپیماهای نیروی دریایی آمریکا و آلمان، در هنگام برگزاری رزمایش بالتاپس ۲۲ ناتو در تابستان گذشته، به صورت مداوم و منظم بر فراز بخشی از خط های لوله نورد استریم که بعدا در آن انفجار رخ داد، پرواز می کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha