۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85028714
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تیم میلیونی مریوان در برابر تیم‌های میلیاردی

۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85028714
تیم میلیونی مریوان در برابر تیم‌های میلیاردی

سنندج- ایرنا- راه‌یاب ملل مریوان پرونده سی و ششمین دور مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان را در حالی برای خود بست که با صرف هزینه میلیونی توانست ۱۱ برد را در کارنامه خود ثبت کند و در لیگ برتر ماندگار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سی ‎وششمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از روز چهارشنبه ششم مهرماه آغاز و ۱۴ تیم پاس گرگان، نیان الکترونیک خراسان، سایپا تهران، راه‌یاب ملل مریوان، شهداب یزد، هورسان رامسر، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، لبنیات هراز آمل، ایفا سرام اردکان، گیتی پسند اصفهان، پیکان تهران، شهرداری ارومیه و شهرداری گنبد در یک گروه مقدماتی آغاز شد.

در دور مقدماتی این دوره از رقابت‌ها، تیم‌ها در قالب یک گروه به صورت رفت و برگشت با هم مسابقه دادند و حالا با تعیین تکلیف تیم‌های مرحله پلی آف، هشت تیم برتر راهی مرحله پلی‌آف شدند.

مراحل پلی‌آف لیگ برتر مردان به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار خواهد شد.

در لیگ برتر سال ۱۴۰۱ دیدارهای مرحله گروهی بعد از ۲۶ هفته به پایان رسید و علاوه بر این‌که هشت تیم برتر به مرحله پلی‌آف صعود کردند، تیم‌های یازدهم تا چهاردهم جدول مرحله مقدماتی در پلی‌آف خاص برای تعیین ۲ تیم سقوط کننده با هم رقابت‌ خواهند کرد و راه‌یاب ملل مریوان توانست به سلامت از این مرز عبور کند و در رده دهم جدول بایستد.

در مرحله دوم پلی‌آف تیم‌های برنده مرحله نخست در سه دیدار به مصاف هم خواهند رفت تا تیم‌های پیروز ۲ مسابقه، به جمع چهار تیم برتر صعود و در نهایت فینال این رقابت‌ها در یک دیدار برگزار می‌شود.

اما دیدار رده‌بندی برگزار نمی‌شود تا ۲ تیم بازنده مرحله نیمه‌نهایی به عنوان سوم مشترک اکتفا کنند.

راه‌یاب ملل مریوان دیروز در ورزشگاه زاگرس این شهر آخرین گام این فصلش را با پیروزی برداشت تا تنها بتواند به حفظ سهمیه خود در لیگ برتر وفادار بماند.

بیشتر بخوانید

راه‌یاب ملل مریوان گام آخر لیگ برتر والیبال را با پیروزی برداشت

تیم میلیونی مریوان در برابر تیم‌های میلیاردی کشور

تاریخچه لیگ برتر والیبال

نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های ایران در سال ۱۳۵۴ با نام جام «پاسارگارد» با حضور ۱۲ تیم به صورت دوره‌ای برگزار شد که تیم دخانیات تهران با هدایت حسن کبیری به قهرمانی در این دوره دست یافت.

محمود چایچی، عزیز پرتوی، قاسم توکلی، منوچهر آخشتین، حمید شلتوکچی، امیر حیدری، ودود گوگانی، نادر پاکرو و صادق امیری از جمله بازیکنان تیم دخانیات در این دوره از رقابت‌ها بودند.

این مسابقات در سال‌ ۱۳۵۵ با ۱۲ تیم و در فصل ۵۷-۱۳۵۶ با ۱۰ تیم نیز با همین نام و به صورت دوره‌ای پیگیری شد که تیم استقلال تهران با هدایت فاروق فخرالدینی در هر دو دوره به مقام قهرمانی دست یافت.

مصطفی ذوقی، احمد پورکاشیان، مهدی صابرپور، رسول آوازی، حسن شمشیری، محسن نخعی، علی تازرونی، مجید ارگی و رضا قهوه‌ای از جمله بازیکنان تیم استقلال تهران در این دو دوره مسابقات بودند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و حمله عراق به کشورمان (جنگ تحمیلی) لیگ برتر والیبال ایران به مدت ۱۲ سال برگزار نشد تا در سال ۱۳۶۹ چهارمین دوره این رقابت‌ها با حضور ۱۰ تیم به صورت دوره‌ای برگزار شود.

تیم بنیاد شهید در شروع مجدد این رقابت‌ها با هدایت مهدی صابرپور و حسین پوراعتمادی، قهرمان شد که در سال ۱۳۷۰ نیز برای دومین بار عنوان قهرمانی را به دست آورد.

از سال ۱۳۶۹ که این رقابت‌ها دوباره بعد از توقف ۱۲ ساله آغاز شد، لیگ برتر والیبال تا کنون به طور مستمر ادامه یافته است.

در سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۴ و ۱۳۷۶ (پنج دوره) این رقابت‌ها با هشت تیم برگزار شد و لیگ برتر سال ۱۳۸۹ به دلیل شیوع کرونا ناتمام ماند.

از نظر تعداد تیم‌های شرکت کننده، کم‌ترین تعداد در دوره دوازدهم یعنی سال ۱۳۷۷ بوده است که رقابت‌ها با حضور هفت تیم برگزار شد و بیش‌ترین حضور تیم‌ها نیز در دوره هجدهم در سال ۱۳۸۳ که رقابت‌ها با حضور ۱۸ تیم پیگیری شد.

تیم میلیونی مریوان در برابر تیم‌های میلیاردی کشور

لیگ ۱۴۰۱ و تیم میلیونی مریوان در برابر میلیاردهای مطرح کشور

راهیاب ملل در این فصل افت و خیزهای بسیاری داشت، گاهی با شکست و گاهی با پیروزی میدان را ترک کرد، ۲۶ سفر با اتوبوس انجام شد، در استانی که فرودگاه دارد ولی پروازهایش همچنان خاموش است .

بیشتر بخوانید

بازی ‌راه‌یاب ملل روی باند فرودگاهی که تعطیل است

مصدومیت و خستگی توان را از این تیم سلب کرد، تیمی که پشتوانه مالی میلیونی داشت و در برابرش حریفانی قرار داشت که هزینه های میلیاردی کردند.

معضل حامی مالی این روزها گریبانگیر همه تیم‌های کردستانی است، باشگاه داران و تیم داران بارها در نشست‌های مختلف با مسوولان استانی از حمایت نشدن از سوی صنایع بزرگ کردستان گله کردند ولی جوابی نشنیدند.

سخت‌ترین فصل

سرمربی تیم راه‌یاب ملل مریوان با بیان این که فصل سختی از لیگ برتر والیبال مردان را پشت سر گذاشتیم، اظهار کرد: با همه سختی ها توانستیم سهمیه لیگ برتر را حفظ کرده و با فاصله گرفتن از منطقه خطر در بخش امن جدول قرار گیریم.

آرش صادقیانی که شاگردانش آخرین دیدار فصل را با برتری سه بر صفر مقابل مس رفسنجان پشت سر گذاشتند، افزود: با یک بررسی کوتاه متوجه می‌شویم که شرایط تیم راه‌یاب در جدول به چه شکل است و توانستیم تیم‌های خوبی که هزینه زیادی کرده‌اند را شکست دهیم و بازیکنان ما جانانه جنگیدند. با یک بررسی کوتاه متوجه می‌شویم که شرایط تیم راه‌یاب در جدول به چه شکل است و توانستیم تیم‌های خوبی که هزینه زیادی کرده‌اند را شکست دهیم و بازیکنان ما جانانه جنگیدند.

وی با بیان این‌که راه‌یاب در این فصل ۲۶ سفر با اتوبوس داشته، یادآور شد: بیش از ۱۲ سفر حدود ۱۸ ساعته داشتیم و شرایط به نسبت تیم‌های دیگر با وجود فشردگی مسابقات بسیار سخت‌تر بود، از این نظر که همه سفرها به‌ اجبار با اتوبوس انجام شد، پزشک همراه تیم نبود و مشکلات دیگری که مصدومیت مداوم بازیکنان هم از جمله آن بود.

سرمربی تیم راه‌یاب ملل مریوان اضافه کرد: به هر حال سهمیه خود در لیگ برتر را بدون شرکت در پلی‌اوت حفظ کردیم و این برای تیم یک موفقیت بود هرچند که می‌توانستیم در بعضی از بازی‌ها عملکرد بهتری داشته باشیم.

تیم میلیونی مریوان در برابر تیم‌های میلیاردی کشور

وی درباره دلیل عملکرد نه چندان خوب راه‌یاب در برخی مسابقات اظهار کرد: این موضوع به تجربه بازیکنانی که در اختیار داشتیم، بازمی‌گردد، از نیم فصل دوم به بعد فقط در ۲ مسابقه ۲ پشت خط‌زن خود را در اختیار داشتیم، اشکان درخشان پاسور تیم به دلیل مصدومیت در چهار مسابقه حضور نداشت و این مشکلات کار را برای تیم سخت کرده بود.

سرمربی راه‌یاب ملل مریوان در ادامه تاکید کرد: امسال ششمین سال حضور من در تیم راه‌یاب ملل مریوان( تنها تیم سوپر لیگی استان کردستان) است که به آن هیچ توجهی نمی شود.

صادقیانی گفت: هیچکدام از مسابقات خانگی نماینده مریوان پخش زنده نداشت و این واقعا جای سوال و تاسف دارد که در سطح کشور در حال تلاش هستیم و این اتفاقات عجیب رخ می‌دهد و انتظار می‌رود مسوولین بیشتر به این تیم کمک کنند. هیچکدام از مسابقات خانگی نماینده مریوان پخش زنده نداشت و این واقعا جای سوال و تاسف دارد که در سطح کشور در حال تلاش هستیم و این اتفاقات عجیب رخ می‌دهد و انتظار می‌رود مسوولین بیشتر به این تیم کمک کنند.

وی یادآور شد: حامی مالی تیم یک شرکت شخصی و خصوصی است که آقایان بیگلر و رستمی از سرمایه شخصی خودشان هزینه می کنند، وقتی که می بینند کسی حمایت نمی کند قطعا دلسرد می‌شوند، تیم راه‌یاب به غیر از پاس گرگان از همه تیم‌های دیگر کمتر هزینه کرده است و توقع داریم‌ که این تیم بیشتر حمایت شود تا شرایط تیم مریوان در سال‌های آینده بهتر شود.

سرمربی تیم راه یاب ملل مریوان افزود: مقابل تیم‌های مدعی خوب بازی کردیم اما مقابل تیم های تقریبا هم سطح، استرس بر بازیکنان غالب می‌شد که رفته رفته بهتر شدند و این تجربه خوبی برای مجموعه تیم بود.

صادقیانی در خصوص مقایسه عملکرد امسال و سال گذشته اضافه کرد: سال گذشته ۱۱ برد داشتیم و امسال هم ۱۱ برد کسب کردیم اما برداشت من این است که لیگ امسال به نسبت سال گذشته بسیار سخت تر بود چرا که ۲ باشگاه تازه وارد تیم‌های خوب و مدعی روانه لیگ برتر کرد و با هزینه زیاد و برنامه درست برای حضور در جمع هشت تیم برتر آمدند.

شرکتهای بی توجه به منفعت کردستان

حمایت مالی، ابزار اثربخش بازاریابی برای شرکت های تجاری است، که برای صنعت ورزش نیز یک روش کسب درآمد محسوب می‌شود.

کردستان استانی برخوردار از مواهبی مانند معادن است که در حال حاضر صاحبان این معادن و صنایع مطرح حتی حاضر به انتقال حسابهای خود ار استانهای مرکزی کشور به این استان نیستند، برسد که بخواهند از تیمهای جوان لیگ برتری این استان که سرشار از استعدادهای ورزشی است، حمایت کنند.

بیشتر بخوانید

استاندار کردستان: معدن‌داران معوقات حقوق دولتی را پرداخت کنند

شاید گمنام ماندن برای این شرکتها، صنایع و معادن بزرگ خیر و منفعت بیشتری برایشان دارد، آنها که از منابع طبیعی و معافیتهای مختلف مرزی این استان استفاده می‌کنند و در مقابل هیچ سودی از آنها عاید کردستانِ کمتر توسعه یافته نمی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha