توپ مشکلات مالی در دروازه مس

۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۰۴
کد خبر: 85028822
حامد سالاری
توپ مشکلات مالی در دروازه مس

کرمان - ایرنا - مشکلات مالی تیم فوتبال مس رفسنجان که از آغاز رقایت‌های لیگ برتر چهره‌ای مدعی به شمار می‌رفت، این روزها ابعاد زیاد و متفاوتی پیدا کرده تا جایی که حتی در خانه هم از هتل بیرونشان می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جام بیست و دوم لیگ برتر از آغاز برای مردم کرمان رنگ و بوی دیگری داشت چراکه امسال یک تیم دیگر به نمایندگان این استان اضافه شد؛ سه تیمی که فضای دیار کریمان را بیش از هر سال فوتبالی کرده است.

اما امسال شور و نشاط فوتبالی مردم استان کرمان از بازی های جام خلیج فارس در حالی شدت گرفت که با گل به خودی برخی شرکت های معدنی و صنعتی استان، به یکباره حمایت ها از این تیم ها حداقلی شد و درخشش تیم های با سابقه این خطه را در میدان عمل تحت تاثیر قرار داد به طوری که جای پرداختن به این مشکلات وجود دارد.

همه چیز از آغاز پیدا بود؛ همان زمان که قراردادها و آمارهای بودجه‌ای تیم های لیگ برتری منتشر می شد؛ مدیرعامل شرکت ملی مس در نشست خبری خود در کرمان البته اعلام کرد که امسال حمایت ها را افزایش داده و خود را به مردم استان کرمان و به باشگاه ها متعهد می داند اما واقعیت در عمل چیز دیگری به نمایش گذاشت و معلوم شد افزایش این حمایت ها در حالی مطرح می شود که رقم بودجه ای، تیم های مس رفسنجان و مس کرمان را در کف جدول ارزش بندی تیم های لیگ برتر قرار داده است.

حمایت های ضعیف شرکت ملی مس از تیم های لیگ برتری استان کرمان در شرایطی مطرح می شود که این شرکت بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان سود خالص از این استان داشته که به حساب سهام داران واریز شده است؛ و گرچه مشکلات ناشی از بدعهدی این شرکت تنها به بخش ورزش بر نمی گردد اما فعلا شرایط تیم های ورزشی این شرکت در استان حال و روز خوبی ندارند.

نتیجه حمایت های ضعیف از تیم مس کرمان

حمایت حداقلی شرکت مس از تیم های زیر مجموعه این شرکت در استان کرمان سبب شد که گسترش ورزش فوتبال در این استان رنگ و بوی نشاط آفرینی که انتظار می رفت نداشته باشد و کار به آنجا برسد که مردم و تماشاگران باوجود تعصب به تیم های شهرشان، عمدتا از عملکرد این تیم ها ناراضی باشند.

حمایتی که نتیجه آن این شد که در نهایت تیم مس کرمان با بازیکنان لیگ یکی خود به لیگ برتر گام بگذارد و حتی بازیکنان خارجی در قرارداد این تیم همچون آنجلو این تیم را رها کنند و بازیکنان این تیم با خودداری از تمرین دست به اعتراض بزنند.

علاوه بر تمامی اینها هیمنه ای که سال های سال از این تیم در فوتبال کشور ساخته شده بود به یکباره فرو می ریزد و آب از آب تکان نمی خورد؛ امسال مس کرمان به علت حمایت های ضعیف شرکت مس از تیم خود، با کسب فقط ۱۵ امتیاز از ۱۹ مسابقه در اکثر بازی ها موفقیت چندانی نداشته باشد.

کار به جایی می رسد که فرزاد حسین خانی سرمربی تیم فوتبال مس کرمان اعلام می کند ۲ لیست هشت نفره برای جذب بازیکن در ابتدا و نیم فصل لیگ برتر به باشگاه ارائه کرده و فقط دو سه بازیکن و مربی آن هم با تاخیر جذب شدند و این تیم بامشکل بازیکن روبه روست.

تکرار گل به خودی در رفسنجان

در طرف دیگر، تیم مس رفسنجان است؛ باشگاهی که برای شادی و نشاط اجتماعی در شهری تلاش می کند که مردم آن از مس فقط کوره، ذوب و آلودگی دیده اند تا درآمدهای وافری از خاک این سرزمین برای سرمایه گذاران رقم بزنند.

رفسنجانی ها نیز باوجود اینکه سومین حضور خود را در لیگ برتر فوتبال کشور تجربه می کنند، این روزها با بدهی های بسیاری درگیر هستند و حتی بدهی این تیم به آنجا رسیده که به گفته مسئولان باشگاه، حتی در ایاب و ذهاب و به تولیدی لباس هم بدهی دارند و درست روز پیش از بازی های خانگی، به هتل راهشان نمی دهند تا ضمن تخریب روحیه مسی ها، گل به خودی دیگری در دروازه شان ثبت شود.

جریان هتل و تیم مس چه بود؟

عضو هیات مدیره باشگاه مس رفسنجان در تشریح مشکل روز گذشته ( ۲۳ بهمن ماه جاری) تیم فوتبال مس رفسنجان در هتل هیلان این شهر گفت: روز گذشته به علت برخی مشکلات و بدهی باشگاه به این هتل، بازیکنان مس رفسنجان را از داخل اتاق‌های خود به داخل لابی هتل هدایت کردند.

اصغر صالحی با بیان اینکه در نهایت با مسئول هتل تماس گرفتیم، بازیکنان و مربیان به اتاق‌های خود برگشتند افزود: قول پرداخت بدهی هتل به مسئول اصلی آنان داده شد تا اعضای تیم مشکلی برای اقامت پیش از بازی نداشته باشند.

وی ادامه داد: البته از رفتاری که با اعضای تیم شده بشدت گله کردم، چون مسئولان هتل با باشگاه طرف هستند و نباید با بازیکنان و مربیان تیم که فردا بازی مهمی دارند، چنین رفتاری شود.

بدهی باشگاه مس رفسنجان در حالی در هتل هیلان رفسنجان بالا گرفته و کار به رسانه های داخلی و خارجی رسیده که محمد ربیعی سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان پیش از این نیز اعلام کرده بود که حتی در پرداخت حق و حقوق بازیکنان مانده اند و نتوانسته ا ند از فرصت نقل و انتقلات نیم فصل بهره ای ببرند.

مشکل هتل موقت حل شد

رضا امینی معاون باشگاه مس رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باوجود رایزنی های باشگاه، مشکل ورود بازیکنان به هتل هیلان به صورت موقت حل و مقرر شد که بدهی به این هتل تا هفته آینده پرداخت شود.

وی با اشاره به اظهار امیدواری نسبت به حمایت مالی شرکت مس برای پرداخت بدهی های این باشگاه مدعی شد: باشگاه مس رفسنجان زیرمجموعه شرکت ملی مس و نگاه این شرکت نیز حمایتی است لذا حتما این کار انجام می شود.

امینی همچنین خواستار نگاه حمایتی مسئولان شرکت مس به ورزش استان بویژه باشگاه های فوتبال مس کرمان و رفسنجان شد.

به گزارش ایرنا انتظار می‌رود مسئولان شرکت مس حمایت های خود را از تیم های لیگ برتری زیرمجموعه خود افزایش دهند زیرا این اقدام علاوه بر افزایش رضایت مندی اجتماعی از فعالیت های معدنی این شرکت در دیار کریمان، یک مسئولیت اجتماعی تلقی می شود و روحیه نشاط و شادابی را در استان پهناور کرمان به عنوان بهشت معادن ایران افزایش می دهد.آثار مثبت این رویه غیر از مقوله جذب جوانان مستعد و تغییر زندگی افرادی است که در صورت درگیری با انواع آسیب های اجتماعی می تواند مشکلات زیادی را نیز به جامعه بار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha