۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۴۵
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85029468
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار گریفیتس و اسد؛ تأکید رئیس‌جمهور سوریه بر ارسال فوری کمک‌ها به همه مناطق

تهران-ایرنا- مارتین گریفیس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امور امدادی و هیئت همراه وی امروز در دمشق با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از سانا، اسد و گریفیتس روز دوشنبه درباره پیامدهای زلزله‌ای که در سوریه به وقوع پیوست و نیازهای انسانی مردم سوریه برای غلبه بر این پیامدها بحث و گفت‌وگو کردند.

بشار اسد در این دیدار بر ضرورت ارسال کمک های فوری به کل مناطق سوریه از جمله مناطق اشغالی و تحت کنترل گروه های تروریستی مسلح تأکید کرد.

رئیس جمهور سوریه همچنین بر اهمیت تمرکز تلاش‌های بین المللی برای کمک به بازسازی زیرساخت‌ها در سوریه تأکید کرد و آنرا یک ضرورت حیاتی برای زندگی مردم سوریه و بازگشت پناهندگان سوری به شهرها و مناطق خود برشمرد.

گریفیس هم به پاسخگویی سریع دولت سوریه و اقدامات امدادی آن اشاره و تأکید کرد که سازمان ملل برای حمایت از عملیات امدادی و تامین نیازهای سوری‌ها تلاش می‌کند.

امروز همچنین فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه میزبان مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری و هیات همراه او بود.

در این دیدار، زمینه‌های مختلف همکاری بین سوریه و آژانس‌های سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، به ویژه با توجه به راه‌های مقابله با عواقب زلزله‌ای که چند روز پیش منطقه را لرزاند، بررسی شد.

دو طرف بر لزوم اطمینان از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به همه سوری‌ها بدون تبعیض و در تمام بخش‌های سوریه تأکید کرده و از همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواستند تا از تلاش‌ها برای کمک به سوری‌ها برای غلبه بر این فاجعه انسانی به دور از سیاسی کردن و بر اساس احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه، حمایت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha