۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۲۹
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85030551
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهیان نور از اثرگذارترین اقدامات فرهنگی برای نسل جوان است

رشت- ایرنا- معاون سیاسی،اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه دفاع مقدس یک گنجینه و مقطعی درخشان از مرز و بوم بود، گفت:  در شرایط کنونی، راهیان نور یکی از اثر گذارترین اقدامات فرهنگی برای نسل جوان و نوجوان کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین مصطفی پور غروب سه شنبه در جلسه هماهنگی راهیان نور استان در رشت افزود: آنچه که توانستیم در مقابله با مشکلات و توطئه های دشمنان برای دفاع از ارزش ها و کیان ایران اسلامی انجام دهیم، برگرفته از تجربیات دفاع مقدس بود.

وی ادامه داد: دشمنان در اتفاقات اخیر از تمامی ظرفیت های سیاسی و نظامی با استفاده از رسانه ها استفاده و هزینه هنگفتی کرده و بسیار هوشمندانه و هماهنگ عمل کردند اما محاسبات‌شان اشتباه بود و نتوانستند موفق شوند.

معاون استاندار گیلان توفیقات در مشکلاتی همچون کرونا و اتفاقات اخیر را برگرفته از تجربیات ارزشمند دفاع مقدس دانست و گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله، ذخیره ده‌ها سال، گنجینه ارزشمند و یک چراغ راه و نمودی از پیشرفت کشور است که می توانیم از آن در برهه های مختلف استفاده کنیم.

مصطفی پور خاطر نشان کرد: کار فرهنگی اثرگذارتر از راهیان نور نخواهید یافت؛ ضمن اینکه کار فرهنگی زمان‌بر است اما راهیان نور برنامه فرهنگی است که در مدت کوتاهی اثرات خودش را نشان می دهد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان به مدیران توصیه کرد در صورتی که قصد انجام اقدام موثر فرهنگی را دارند، برنامه راهیان نور را برای همکاران و زیر مجموعه شان را در دستور کار خود قرار دهند.

وی بر شادابی و نشاط دوباره مدارس و دانشگاه‌ های استان از طریق برگزاری راهیان نور تاکید کرد.

مصطفی پور همچنین با تاکید بر ضرورت سعه صدر و افزایش تحمل مدیران در برابر مردم به‌ویژه نسل جوان گفت: نسل جوان و یا مردم شاید انتقاداتی به ما داشته باشند و یا ظاهرشان با آنچه ما می پسندیم، متفاوت باشد اما باید در مقابل آنان صبور بود و این قشر را جزء جامعه هدف راهیان نور قرار دهیم.

راهیان نور اقدامی پیشگیرانه برای بروز بسیاری از اتفاقات است

همچنین معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه راهیان نور اقدام فرهنگی اثر گذار است، گفت: راهیان نور اقدامی پیشگیرانه و تاثیرگذار است که از بروز بسیاری از اتفاقات در آینده جلوگیری می کند.

سرهنگ پاسدار احمد رضا منشوری همچنین به تاثیر گذاری راهیان نور اشاره به اینکه باید قبل از اینکه اتفاقی بیفتد با تقویت فرهنگ، هزینه ها را کم کنیم، اظهار داشت: اگر تربیت اثرگذار برای نوجوانان و جوانان نداشته باشیم مدیون آنان می شویم.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دو سال کرونا فرصتی را برای دشمن جهت نفوذ در افکار نوجوانان و جوانان مان در فضای مجازی ایجاد کرد، گفت: می خواهیم جوان و نوجوان ما به طور صحیح بی‌اندیشد؛ ضمن اینکه نوجوان و جوانی که گذشته خود را نشناسد نمی تواند برای آینده برنامه ریزی کند.

وی مرحله شجاعت و دلاوری را ایجابی خواند و گفت: نوجوانان و جوانان باید در میدان باشند تا شجاعت و بزرگی را یاد بگیرند و راهیان نور یکی از این عرصه هاست و می توان از آن برای فرزندان بهره گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha