۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۵۵
کد خبر: 85031100
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه فعالیت کشیشان در کلیساهای پرتغال با وجود اتهام آزار جنسی

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون بررسی آزار جنسی کودکان توسط کشیشان کلیساهای کاتولیک پرتغال، اعلام کرد بیش از ۱۰۰ کشیش مظنون به این اتهامات همچنان در حال فعالیت هستند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته رئیس کمیسیون مسئول بررسی آزار جنسی در کلیساهای کاتولیک پرتغال، بیش از ۱۰۰ کشیش مظنون به سوء استفاده جنسی از کودکان همچنان در کلیساهای این کشور فعال هستند.

این کمیسیون که در ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰) کار خود را آغاز کرد، در گزارش نهایی خود که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد که دستکم چهار هزار و ۸۱۵ کودک عضو کلیسای کاتولیک در پرتغال مورد آزار جنسی کشیش های بالای ۷۰ سال قرار گرفته اند.

این سازمان در عین حال اضافه کرد که نتایج کنونی تنها «نوک قله کوه یخ» است و رقم چهار هزار و ۸۱۵ نفر کودک قربانی آزار جنسی، حداقل تعداد ممکن است.

پدرو استرچت روانپزشک کودک، که ریاست کمیسیون را بر عهده دارد در این خصوص به تلویزیون دولتی پرتغال (SIC) گفت: تعداد تقریبی کشیش های متهم هم احتمالا بیش از ۱۰۰ نفر است.

این کمیسیون نیز در توضیح اقداماتش گفت که در حال تهیه فهرستی از نام کشیش های متهمی است که همچنان در کلیساها مشغول به کار هستند.

استرچت در ادامه مصاحبه خود تاکید کرد: کشیش هایی که نامشان در این فهرست قرار دارند، باید برکنار شوند و یا دستکم از تعامل با کودکان و جوانان در طول تحقیقات منع شوند.

آنتونیو کاستا نخست وزیر پرتغال در پی افشای موضوع آزار جنسی در کلیساهای کاتولیک گفت که این افشاگری ها جامعه را شوکه کرد و افزود: مقامات دولتی، از جمله وزیر دادگستری با اعضای کمیسیون بررسی دیدار خواهند کرد.

مارسلو ربلو دی سوسا رئیس‌جمهوری پرتغال نیز که در ماه اکتبر پس از اعلام ۴۰۰ مورد ادعای سوء استفاده جنسی کشیشان از کودکان، این رقم را زیاد ندانست و مورد انتقاد شدید قرار گرفت، حالا می گوید کلیسا باید پاسخگو باشد.

همزمان گروه حمایتی «شبکه بازماندگان آزارهای جنسی توسط کشیشان» (SNAP) مستقر در آمریکا در بیانیه‌ای، از مقامات کلیسای پرتغال خواست تا نام، عکس، محل زندگی و سابقه کاری کشیشان متجاوز را منتشر کنند.

این گروه اعلام کرده است که اقدامات فوری باید در دستور کار قرار گیرد که برکناری هر اسقف، صدراعظم، یا دیگر اشخاص سلسله مراتب کلیسا را که در این ماجراها دخیل بوده اند، شامل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha