۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۷:۴۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85031114
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوشش ۶۶ درصدی دوره‌های سوادآموزی در کردستان

۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۷:۴۴
کد خبر: 85031114
پوشش ۶۶ درصدی دوره‌های سوادآموزی در کردستان

سنندج- ایرنا- سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: ۶۶.۱۷ درصد دوره‌های سوادآموزی استان تا ۲۵ بهمن برگزار شده و ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ آخرین مهلت برای برگزاری کلاس است.

گلبهار خسروی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس گزارش استخراج شده از سامانه سواد آموزی، تا ۲۵ بهمن جاری بصورت میانگین ۶۶.۱۷ درصد دوره‌های سواد آموزی در استان تحت پوشش قرار گرفت که عملکرد استان به تفکیک، در دوره سواد آموزی ۴۵.۸۴ درصد، انتقال ۶۹.۲۳ درصد و تحکیم ۸۳.۴۵ درصد است.

وی افزود: با احتساب پوشش حجم سه دوره سواد آموزی، تاکنون شهرستان کامیاران با ۹۵.۴۰ درصد، منطقه سریش‌آباد با ۸۲.۸۹ درصد و شهرستان دهگلان با ۷۸.۸۴ درصد در رتبه‌های اول تا سوم استان قرار دارند.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: منطقه کلاترزان با ۷۷.۹۷ درصد، دیواندره با ۷۵.۲۷ درصد، قروه با ۷۲.۴۳ درصد، سقز با ۶۸.۶۶ درصد، ناحیه ۲سنندج با ۶۸.۶۵ درصد، مریوان با ۶۵.۸۴ درصد، ناحیه یک سنندج با ۶۵.۳۵ درصد در رتبه دهم، بانه با ۶۳.۱۷ درصد در رتبه یازدهم و منطقه کرانی با ۶۰.۲۲ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پوشش حجم ابلاغی دوره های سواد آموزی، اولویت اول این معاونت است، از مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه خواست، ضمن رصد، کنترل و پیگیری وضعیت عملکردی این حوزه، تا ۱۵ اسفند برای کلاس‌گذاری حجم باقی مانده در دوره‌های سواد آموزی تسریع کنند تا تمام سوادآموزان تحت پوشش آموزش قرار گرفته و برنامه‌های ابلاغی محقق شود.

خسروی از روسای ادارات سوادآموزی شهرستان‌ها و مناطق و همچنین ناظرین آموزشی خواست بر اساس برنامه پیش بینی ماهانه و هفتگی از کلاس‌های سواد آموزی بازدید و اقدامات و فعالیت‌های این حوزه به صورت حضوری و غیر حضوری رصد و کنترل شود.

در سال جاری ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر برای پوشش به استان ابلاغ شده است، از این مقدار حجم ابلاغی، پنج هزار نفر در دوره سواد آموزی، چهارهزار نفر در دوره انتقال و سه هزار و ۸۰۰ نفر مربوط به دوره تحکیم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha