خراسان رضوی رتبه سوم پژوهش دانشگاههای آزاد کشور را دارد

مشهد- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد گفت: این دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری پس از دانشگاههای آزاد اسلامی تهران و اصفهان رتبه سوم را داراست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر جواد بهارآرا روز چهارشنبه در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی افزود: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در بین واحدهای دانشگاه های آزاد اسلامی کشور رتبه سوم را داراست که این نتیجه تلاش پژوهشگران و دانشجویان فرهیخته در این زمینه است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی دارای ۹ مرکز تحقیقاتی است که پنج مرکز آن در مشهد و چهار مرکز در سایر شهرهای استان فعالیت دارد. ۲ مرکز از مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد مشهد دارای رتبه سطح یک کشوری است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد گفت: از چهار مرکز تحقیقاتی استان خراسان رضوی سه مرکز در شهر نیشابور قرار دارد که یکی از این مراکز دارای رتبه سطح یک کشوری است .

بهارآرا بیان کرد: دنشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی دارای هشت مرکز رشد است و در این مراکز ۷۸ هسته فناور، ۴۳ واحد فناور، ۸۷ دانشجو و ۴۱ استاد فعالیت دارند.

خراسان رضوی رتبه سوم پژوهش دانشگاههای آزاد کشور را دارد

۴۶ پژوهشگر و فناور برتر خراسان رضوی تجلیل شدند

۴۶ نفر از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی امروز در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر این دانشگاه آزاد طی مراسمی تجلیل شدند.

در این مراسم ۹ نفر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در سطح استانی دانشگاههای آزاد کشور، ۳۷ نفر از پژوهشگران برتر این دانشگاه در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور شامل ۱۱ نفر از واحد مشهد و ۲۶ نفر از سایر واحدهای استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین در این مراسم از هفت نفر از فعالان حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد تقدیر شد.

خراسان رضوی رتبه سوم پژوهش دانشگاههای آزاد کشور را دارد

دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی دارای ۱۱ واحد و ۶ مرکز آموزشی است. در حال حاضر حدود ۶۰ هزار دانشجو در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان رضوی تحصیل می‌کنند که ۲۰ درصد از این تعداد در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز شامل هشت دانشکده و دو گروه مستقل و یک مجتمع آموزشی بین المللی است که حدود ۳۲ هزار دانشجو در آن مشغول تحصیل می‌باشند که از این تعداد ۳۰ هزار دانشجو در رشته‌های غیرپزشکی و ۲ هزار دانشجو در رشته‌های پزشکی هستند.

هشت درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان رضوی را دانشجویان غیرایرانی تشکیل می‌دهند و ۲ هزار و ۷۰۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تحصیل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha