۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۴۲
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85058675
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۹۸ درصدی بازدید گردشگر خارجی از گیلان

۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۴۲
کد خبر: 85058675
رشد ۹۸ درصدی بازدید گردشگر خارجی از گیلان

رشت- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان از بازدید بیش از چهار هزار گردشگر خارجی از استان خبرداد و گفت: بازدید این تعداد گردشگر خارجی از استان نشان‌دهنده ۹۸ درصد رشد است.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، ولی جهانی غروب سه شنبه در جلسه استاندار با فرمانداران، بخشداران و شهرداران استان افزود: از ابتدای امسال تا کنون؛بیش از ۸۶ میلیون مسافر وارد استان شدند که ۷۷ میلیون نفر از آن ها اقامت کردند.

وی اظهار داشت: طی مدت یاد شده؛ دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی بازدید داشتند که بیشترین آنها مربوط به ماسوله، قلعه رودخان و موزه میراث روستایی بوده است.

جهانی همچنین از پیش بینی ۷۰۰ برنامه و ۱۰۰ جشنواره در مناطق مختلف استان در نوروز خبر داد و گفت: این برنامه ها را با کمک فرمانداران و شهرداری ها اجرا خواهیم کرد.

تمامی دستگاه‌ها آمادگی لازم را برای ارئه خدمات به گردشگران داشته باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به سفرهای نوروزی به استان گفت: فرمانداران و شهرداران و دستگاه های استان آمادگی لازم برای ارائه خدمات به گردشگران را داشته باشند.

مسعود کاظمی بر نظارت به اماکنی همچون سرویس های بهداشتی و پارک ها و اقداماتی برای زیباسازی فضای شهری، خط کشی معابر، رنگ آمیزی جداول و جمع آوری نخاله های ساختمانی تاکید و بیان کرد: از آنجایی که در سال های گذشته شاهد وقوع حوادث طبیعی همچون برف، سیل و زلزله در عید نوروز در استان بودیم همواره باید دستگاه ها آمادگی برای مقابله با این‌گونه حوادث را داشته باشند تا نعمات تبدیل به نقمات نشود.

وی با توجه به اینکه هنوز درگیر بیماری کرونا هستیم بر لزوم رعایت موارد بهداشتی تاکید و تصریح کرد: باید فضای شاداب همراه با رعایت اصول بومی و فرهنگی توسط شهرداری ها مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل امور روستایی استانداری گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه نخستین استان در بروز رسانی سامانه آبادی ریاست جمهوری هستیم، اظهار داشت: از دو هزار و ۹۰۰ آبادی گیلان دو هزار و ۷۸۲ روستا در طرح جامع روستاها به‌روز رسانی شده است.

یاور پیر اعلایی افزود: دولت اعتبارات هشت درصد را در اختیار دفاتر روستایی قرار داده است که ۲۱ دستگاه سنگین برای دهیاری ها خریده شده است و فرمانداران باید از این فرصت استفاده کنند.

وی اظهار داشت: آیین های محلی و جشنواره ها به کمک دهیاران در نوروز برگزار می شود.

امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز از شهرداران خواست تانکرهای آب آماده داشته باشند تا درصورت حوادث احتمالی در حوزه سیل، حریق و آتش‌سوزی ها بتوانند کمک یکدیگر باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha