۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۵۴
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85031755
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

الجزایر در صدد لغو عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا

تهران-ایرنا- منابع خبری الجزایر از تلاش این کشور برای برگزاری اجلاس سران اتحادیه آفریقا جهت لغو عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه خبر دادند.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا، الجزایر قصد دارد موضوع خروج رژیم صهیونیستی از عضویت ناظر اتحادیه آفریقا را در دستور کار اجلاس سران آفریقا که قرار است در 18 و 19 فوریه امسال در آدیس آبابا برگزار شود، قرار دهد.

به نوشته روزنامه «الشروق» الجزایر، سفر رمطان لعمامره وزیر امور خارجه الجزایر به آفریقای جنوبی بخشی از مقدمات برگزاری این اجلاس است .

الشروق به نقل از منابع آگاه افزود: «رژیم صهیونیستی در حال اعمال فشار بر کشورهای قاره آفریقا برای پذیرش آن به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا در نشست آتی است».

منابع آگاه تأکید کردند که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند از طریق دادن پول، پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها و غیره با کشورها در این رابطه چانه زنی کند.

پیشتر، رمطان لعمامره وزیر امور خارجه الجزایر اعطای وضعیت ناظر به رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا را اشتباهی مضاعف دانست و گفت: اولین اشتباه اعطای وضعیت ناظر (به رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا) بدون انجام مشورت با کشورهای عضو این اتحادیه از جمله الجزایر است و اشتباه دوم نیز وجود اختلاف بین کشورهای عضو در این زمینه و اصلاح نشدن آن می باشد.

وی اعطای وضعیت ناظر به رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا را تصمیم بدی خواند و تاکید کرد: اگر رایزنی های قبلی (میان اعضای اتحادیه) صورت می گرفت، بدون شک این تصمیم گرفته نمی شد.

22 ژوئیه سال گذشته میلادی(۳۱ تیر ۱۳۹۹)، کمیسیون آفریقا درخواست اسرائیل برای پیوستن به این اتحادیه به عنوان عضو ناظر را بعد از دو دهه تلاش تل‌آویو اعلام کرد.

۲۲ ژوئیه گذشته، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «ادماسو الالی»، سفیر این رژیم در اتیوپی، استوارنامه خود را به عنوان عضو ناظر به اتحادیه آفریقا تقدیم کرده است.

به دنبال اعلام این خبر، رسانه‌های عربی گزارش دادند که ۷ کشور عربی اعتراض خود را به تصمیم اتحادیه آفریقا مبنی بر اعطای وضعیت ناظر به رژیم صهیونیستی اعلام کردند و این موضعی است که اتحادیه کشورهای عربی از آن حمایت کرده است.

انتهای پیام

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha