۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۱۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85031920
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سخنگوی سازمان ملل: متعهد به حمایت از همه مردم سوریه هستیم

نیویورک - ایرنا- استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در پی زلزله ویرانگر و مرگبار سوریه اعلام کرد این سازمان متعهد به حمایت از مردم سوریه در همه مناطق است.

به گزارش ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در نیویورک افزود: کمک های فرا مرزی به سوریه امروز نیز ادامه یافت و ۲۲ کامیون متعلق به  برنامه جهانی غذا، حامل مواد غذایی کنسرو شده و تشک، از طریق گذرگاه مرزی باب الحوا وارد شمال غرب سوریه شد.

وی اضافه کرد: همچنین سازمان بین المللی مهاجرت، کالاهایی چون سرپناه و کالای غیرخوراکی تحویل را از طریق گذرگاه باب السلام به مردم سوریه تحویل داد.

این مقام سازمان ملل تصریح کرد: در مجموع، از ۹ فوریه، ۱۱۷ کامیون وارد شمال غرب سوریه شدند که از این تعداد  ۱۰۶ کامیون از گذرگاه باب الحوا و ۱۱ کامیون از طریق گذرگاه باب السلام به این کشور وارد شده اند.

دوجاریک گفت: برنامه جهانی غذا در نظر دارد تا ۴۰ کامیون دیگر را در چند روز آینده به سوریه ارسال کند که احتمالاً از گذرگاه های مرزی جدید استفاده خواهند کرد.

وی اضافه کرد: برنامه جهانی غذا همچنین برنامه عادی کمک غذایی خود را از سر گرفته و سبدهای غذایی به  ۱۷۰ هزار نفر  نفر در مناطق شمال غرب سورایه ارائه می دهد و همچنین  جیره غذایی اضطراری برای ۱۰۰ هزار نفر را تامین می کند.

به گفته یو، مجموع کمک های ارائه شده به سوریه که تاکنون دریافت کرده شده حدود ۱۹ میلیون دلار بوده است.

سازمان ملل متحد اعلام کرد که نزدیک به ۹ میلیون نفر در سوریه تحت تأثیر زمین لرزه‌های ویرانگر هفته گذشته قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا، سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی همچنین اعلام کرد که آژانس های بشردوستانه طی سه ماه آینده به ۳۹۷.۶ میلیون دلار کمک مالی برای رسیدگی به فوری ترین نیازهای بشردوستانه نیاز دارند.

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل در امور بشردوستانه، گفت: بیش از یک هفته از زلزله در ترکیه و سوریه می گذرد، مردم زیر آوار جان خود را از دست دادند، خانه ها، مدارس و بیمارستان ها تخریب شدند و آسیب های جبران نشدنی در منطقه و فراتر از آن ایجاد شد.

وی تصریح کرد: این بحرانی با ابعاد عظیم است که آزمونی واقعی برای سخاوت، همبستگی و دیپلماسی جهانی خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: سازمان ملل امروز  یک درخواست کمک بشردوستانه  ۳۹۷ میلیون دلاری برای مردم زلزله‌زده سوریه را آغاز می‌کند که در ۳ ماه آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران در نیویورک گفت ما در مراحل پایانی یک درخواست مشابه برای ترکیه هستیم. 

 اکنون علاوه بر گذرگاه مرزی باب الهوی، گذرگاههای باب السلام و الراعی نیز برای کمک به زلزله زدگان سوریه به مدت سه ماه بازگشایی شده اند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد دوشنبه بامداد ۱۷ بهمن جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که براساس آخرین آمار، شمار جان باختگان این زمین لرزه همچنان در حال افزایش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha