پویش جهانی شکست محاصره سوریه خواستار افزایش کمک های بشردوستانه به این کشور شد

تهران – ایرنا – پویش جهانی و عربی شکست محاصره اعمال شده علیه سوریه از احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب خواست تا به منظور افزایش حجم کمک های بشردوستانه به آسیب دیدگان از زلزله در سوریه نشست فوری تشکیل دهد.

به گزارش روز شنبه شبکه تلویزیونی المیادین ، پویش مزبور همچنین از ابوالغیط خواست تا به عنوان دبیرکل اتحادیه عرب در جهت پایان دادن به محاصره تحمیل شده علیه سوریه تلاش کند.

بر اساس این گزارش ، پویش مزبور همچنین از دبیرکل اتحادیه عراق خواست تا ضمن سفر به دمشق از مناطق آسیب دیده در سوریه بازدید کند..

پویش مزبور همچنین جمعه 21 بهمن با تشکیل نشستی در مصر با ارسال پیامی از عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر به عنوان رئیس کنونی اتحادیه سران عرب خواست تا با تشکیل یک نشست فوری بلندپایه موضوع کمک رسانی به سوریه و بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر زلزله در این کشور را مورد بحث و بررسی قرار داده تا کشورهای عربی در این خصوص به طور مشترک اقدامات عملی اتخاذ کنند.

پویش یاد شده همچنین از سازمان همکاری اسلامی و سازمان جنبش عدم تعهد خواست تا با تشکیل نشست فوری و فوق العاده اضطراری راهکارهای لازم برای امدادرسانی به ترکیه و سوریه را یافته و در جهت پایان دادن به محاصره تحمیل شده علیه سوریه به عنوان عضو بنیانگذار در تمامی این سازمان های منطقه ای و بین المللی تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، سازمان ملل متحد می گوید که نزدیک به ۹ میلیون نفر در سوریه تحت تأثیر زمین لرزه‌های ویرانگر هفته گذشته قرار گرفته‌اند و آژانس های بشردوستانه طی سه ماه آینده به ۳۹۷.۶ میلیون دلار کمک مالی برای رسیدگی به فوری ترین نیازهای بشردوستانه نیاز دارند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز به خبرنگاران در نیویورک گفت: سازمان ملل یک درخواست کمک بشردوستانه ۳۹۷ میلیون دلاری برای مردم زلزله‌زده سوریه را آغاز می‌کند که در ۳ ماه آینده ادامه خواهد داشت.

اکنون علاوه بر گذرگاه مرزی باب الهوی، گذرگاههای باب السلام و الراعی نیز برای کمک به زلزله زدگان سوریه به مدت سه ماه بازگشایی شده اند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد دوشنبه ۱۷ بهمن جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند .

براساس آخرین آمار، شمار جان باختگان این زمین لرزه همچنان در حال افزایش است و شمار تلفات زلزله در ترکیه از مرز 39 هزار نفر فراتر رفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha