۲۵ درصد پرونده‌های ناباروری کشور در خراسان رضوی تشکیل شده است

مشهد-ایرنا-مدیر درمان اداره‌ کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری از سوی سازمان تامین اجتماعی، ۲۵ درصد پرونده‌های مرتبط در این استان تشکیل شده است.

دکتر علی رضازاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی مطابق قانون از ابتدای سال ۱۴۰۰ هزینه‌های درمان ناباروری را پرداخت کرده و تاکنون بیش از ۲۰ هزار پرونده برای بیماران بیمه‌شده تحت پوشش در کشور تشکیل شده است.

وی ادامه داد:امسال در این قالب پنج هزار و ۲۰۰ پرونده ناباروی در خراسان رضوی تشکیل شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: این اقدام در راستای حمایت دولت از جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اجرایی شده است.

رضا زاده افزود: از دیگر اقدامات حمایتی از بیمه شدگان، صفر شدن فرانشیز پرداختی بیماران بیش از ۶۵ سال در بخش بستری است.

وی اضافه کرد: همچنین در شهرهای فاقد مرکز ملکی تامین اجتماعی، تمامی بیمه شدگان از مراکز دولتی به صورت رایگان از خدمات استفاده می‌کنند.

تصویب‌نامه هیات وزیران درباره «قرار گرفتن خدمات نازایی و ناباروری تحت پوشش بیمه‌های پایه» دوم شهریور ۱۴۰۰ ابلاغ شد. براساس این مصوبه، ٩٠ درصد از هزینه‌های درمان ناباروری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی براساس تعرفه عمومی غیردولتی پرداخت می‌شود و همه زنان کمتر از ۴۵ سال که یک سال پس از تصمیم به فرزندآوری، نتوانسته باشند باردار شوند می‌توانند از خدمات این حوزه استفاده کنند.

خدمات این حوزه هر دو تا سه سال قابل تمدید بوده و دولت مکلف به پوشش ۹۰ درصدی کل هزینه‌های سه دوره کامل یکی از روش‌های کمک باروری (آی. سی. اِس. آی) و (آی. وی. اِف) برای هر زوج نابارور و پوشش هزینه‌های دارویی و پاراکلینیک و سایر روش‌های درمان ناباروری است.

در استان خراسان رضوی و در حوزه درمان مستقیم، سه بیمارستان فارابی و ۱۷ شهریور در مشهد و بیمارستان رازی در تربت حیدریه دایر است و همچنین ۱۸ مرکز درمانی سرپایی در استان شامل ۶ مرکز در مشهد و ۱۲ مرکز در شهرهای دیگر فعالیت دارند.

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی زیر پوشش تامین اجتماعی استان قرار دارند که خدمات درمانی ارائه شده به آنان در قالب درمان مستقیم از طریق مراکز درمانی ملکی به صورت رایگان و درمان غیر مستقیم از طریق مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه ارائه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha