رونق میراث فرهنگی دستاوردهای فرهنگی و اقتصادی به دنبال دارد

 یزد - ایرنا - دبیر نخستین  جشنواره ملی تولیدات چند رسانه‌ای میراث‌ فرهنگی گفت: برای حفظ میراث فرهنگی نیاز به سرمایه‌گذاری عظیمی داریم که این امر از طریق رونق این حوزه محقق می شود و پیامد آن دستاوردهای فرهنگی و اقتصادی است.

به گزارش ایرنا "عباس فاطمی" جمعه شب در مراسم آغاز بکار نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای در یزد افزود: میراث ارزشمند ایران اسلامی نیازمند سرمایه‌گذاری‌های زیادی است، چراکه رونق میراث‌فرهنگی؛ دستاوردهای مهم فرهنگی و اقتصادی خواهد داشت.

وی ضمن تشکر از عوامل این رویداد میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: خوشبختانه با استقبال خوب فعالان رسانه در این جشنواره مواجه بودیم و تعداد آثار بسیار زیادی در نخستین جشنواره ثبت شده است.

فاطمی تصریح کرد: با تلاش وزارت مجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تعداد بسیاری از آثار تاریخی و فرهنگی ثبت شده است و آثار بسیاری هم همچنان ثبت نشده است که برای معرفی این میراث بزرگ همه باید دست‌به‌دست هم دهند.

وی اضافه کرد: هنوز در آغاز راه هستیم و باید از کمک بزرگ‌ترین میراث خود یعنی مشاهیر بزرگی که فرهنگ و تمدن ارزشمند ما را خلق کردند و هنرمندان بهره ببریم.

فاطمی خاطرنشان کرد: ۲۹۲۵ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی ارسال شد، حجم آثار بالا بود که در ۱۶ بخش داوری انجام شد.

وی با بیان اینکه محورهای جشنواره در هشت گروه اصلی است خاطر نشان کرد: در حوزه مستند کوتاه ۵۰۵ اثر و بخش مستند بلند بالای ۱۰۰ اثر در نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی شرکت کردند.

فاطمی هدف از جشنواره را معرفی بهترِ داشته‌ها، فعال کردن هنرمندان این حوزه و تقدیر از برگزیدگان اعلام و تصریح کرد: در این زمینه ارتباط هنرمندان و مدیران فرهنگی و اجرایی در حوزه میراث‌فرهنگی کشور نزدیک‌تر شده و دسترسی آن‌ها به محیط‌های میراثی آسان شود.

وی تصریح کرد: نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی برای حفظ این اثار داریم و قطعاً می‌توانیم از طریق رونق میراث‌فرهنگی به دستاوردهای مهم فرهنگی و اقتصادی برسیم.

جشنواره تولیدات چند رسانه ای موجب افزایش سواد مخاطبان این بخش می شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد هم گفت: جشنواره ملی تولیدات چند رسانه ای میراث فرهنگی موجب افزایش سواد مخاطبان و ارتقای کمی و کیفی تولیدات این بخش می شود.

احمد آخوندی افزود:امیدواریم برپایی نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای رویداد تحول‌آفرین در کشور باشد.

وی اظهار کرد: هنرمندان آثار خویی در این حوزه خلق کردند که در حوزه میراث‌فرهنگی از آنها استفاده می شود.

رونق میراث فرهنگی؛ دستاوردهای فرهنگی و اقتصادی به دنبال دارد

آخوندی ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت همه مسولان و مدیران استان در این رویدا تصریح کرد: زبان هنر می تواند در معرفی حوزه میراث‌فرهنگی نقش‌آفرین باشد.

جشنواره یاد شده به مدت سه روز در استان یزد برگزار می شود.

در این مراسم جمعی از هنرمندان شاخص کشور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، فعالین حوزه فرهنگ و هنر، فعالان گردشگری و صنایع‌دستی، معتمدین محلات و بافت تاریخی یزد حضور داشتند.

همچنین در حاشیه این مراسم کارگاه انتقال تجربه فیلم سینمایی "یه حبه قند" با حضور رضا میر کریمی کارگردان سینما و تلویزیون و با حضور هنرمندانی از استان یزد برگزار شد.

همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه هم کارگاه‌های مختلفی برگزار می شود، علاقه‌مندان به شرکت در این کارگاه‌های آموزشی تخصصی می‌توانند جهت ثبت‌نام به آدرس yazdcity.ir/yazdjahanifilm مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha