نماینده مجلس خبرگان: مبعث پیامبر اسلام دیوارهای جهالت را فرو ریخت

ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مبعث نبی مکرم اسلام (ص)، دیوارهای جهالت و نادانی را فرو ریخت و انسان را بسوی سعادت هدایت کرد.

آیت الله عسگر دیرباز روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پیامبر اسلام در دوره اوج جاهلیت جامعه عرب مبعوث شد، افزود: با بعثت نبی مکرم اسلام (ص) بت پرستی و خرافه پرستی و تعصبات کور کورانه رخت بر بست و راهی نو برای رشد و رهایی انسان‌ها از جاهلیت ترسیم شد.

رییس دانشگاه جامع قم اظهار کرد: زمانی که حضرت محمد(ص) به پیامبری مبعوث شد ارزش‌های اخلاقی و انسانی رنگ باخته و زیر پا گذاشته شده بود بنابراین با بعثت پیامبر اسلام این ارزش‌ها احیا و حیاتی دوباره به جامعه آن زمان داده شد.

وی ادامه داد: بعثت پیامبر اسلام (ص) در دوره‌ایی که عرب جاهلی داشتن فرزند دختر را ننگ می‌دانست و او را زنده به گور می‌کرد اتفاق افتاد و به او فهماند زن صاحب جایگاه و منزلت است منزلتی که خدا به او عطا فرموده و فرزند دختر نعمتی زیبا از جانب پروردگار است که می‌تواند در جایگاهی فراتر از مرد قرار گرفته و به مرتبه‌ایی فراتر از مردان در نزد پروردگار برسد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: پیامبر اسلام جایگاه فراموش و دفن شده زن را احیا کرده و به آن حیاتی دوباره بخشید.

آیت الله دیرباز گفت: پیامبر اسلام توانست از عرب جاهلی قومی متمدن و با فرهنگ بسازد و به آنها نسخه اصیل از زتدگی سفارش شده دین اسلام و قرآن را تحویل داده و مسیری روشن در برابرشان بگشاید.

وی یادآور شد: با بعثت پیامبر اسلام اختلافات قومی، قبیله‌ای و جنگ‌های پیوسته به خاطر یک قتل که سال‌ها طول می‌کشید خاتمه یافت و راه دیگری در برابر آنها گشوده شد.

نماینده مردم آذربایجان غربی تاکید کرد: باید گفت بعثت پیامبر اسلام سرآغاز جامعه‌ای شد که در آن انسان جایگاه واقعی خود را شناخته و به مرتبه‌ای بالاتر دست یافت.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: مبعث، سرآغاز حکومتی الهی است که پایه و اساس آن را مبارزه با ظلم و طاغوت زمان و ظلم ستیزی و رهایی مظلومان از سیطره ستمگران تشکیل می‌دهد بر همین اساس امروز راه، حکومت و شعار نبی مکرم اسلام (ص) الگوی ملت‌های مظلوم اقصی نقاط جهان است.

به گزارش ایرنا، حضرت محمد مصطفی (ص) در روز ۲۷ رجب سال ۴۰ عام الفیل، در غار حرا از سوی خدا به پیامبری مبعوث و مامور شد که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از روی زمین بردارد، یکتاپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند.

مسلمانان سراسر جهان سالروز مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، این رویداد مهم تاریخ جهان اسلام را به عنوان یکی از عیدهای بزرگ جشن می‌گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha