قرارگاه مردم به زندان بندرعباس رسید

بندرعباس - ایرنا - مشاور امور پزشکی استاندار هرمزگان از برگزاری بیست و ششمین گردهمایی قرارگاه مردم در این استان خبر داد و گفت: گروه‌های جهادی پزشکی در زندان مرکزی بندرعباس به ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به زندانیان می‌پردازند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، دکتر محمدرضا مهری افزود: در این دوره از گردهمایی گروه جهادی پزشکی، طبق دستور استاندار هرمزگان و با هماهنگی‌های انجام شده با دادگستری و همراهی دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت درمان تامین اجتماعی، زندان مرکزی بندرعباس به عنوان جامعه هدف انتخاب شد.

بیشتر بخوانید:

وی تصریح‌ کرد: در این گردهمایی هشت دندانپزشک با هشت واحد مجهز حضور دارند و تلاش خواهد شد ضمن ارائه خدمات رایگان به تمام زندانیان، تمامی مشکلات دهان و دندانِ زندانیان در بند آقایان و بانوان رفع شود.

مشاور امور پزشکی استاندار هرمزگان اظهار کرد: از زمان آغاز به کار قرارگاه مردم در بخش درمان، تلاش شده که همه‌ی مناطق از خدمات درمانی رایگان و تخصصی بهره‌مند شوند و برهمین اساس تاکنون ۲۶ گردهمایی جهادی با حضور باتجربه‌ترین پزشکان و دندانپزشکان برگزار شده است.

دکتر مهری خاطرنشان‌کرد: به طور قطع این پایان کار نخواهد بود و تلاش خواهیم کرد با فراهم کردن زمینه برای برگزاری اردوها، خدمات بیشتری به مردم استان هرمزگان ارائه کنیم.

وی ضمن تبیین فلسفه تشکیل قرارگاه مردم استان و فعالیت‌های آن در حوزه درمان گفت: قرارگاه مردم یکی از خدمات دولت سیزدهم به مردم استان است و جزو کارهای ماندگارِ دولت خواهد بود که قابلیت تبدیل شدن به یک الگو را دارد.

ارائه خدمات درمانی پزشکان جهادی به ۳۱۷ نفر از زندانیان هرمزگان

رییس کل دادگستری هرمزگان نیز گفت: با اجرای طرح طلیعه سلامت، گروه پزشکان جهادی دانشگاه علوم پزشکی استان با حضور در زندان مرکزی بندرعباس، به طور رایگان به ۳۱۷ نفر از زندانیان ارائه خدمات درمانی را آغاز کردند.

مجتبی قهرمانی افزود: با همکاری قرارگاه مردم استانداری هرمزگان، مدیریت درمان تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی، ۲ اردوی جهادی سه روزه در زندان بندرعباس برپا می‌شود که نخستین مرحله آن آغاز شده است.

به گفته وی، در اجرای این طرح، طی ۲ دوره سه روزه، ۹ دندانپزشک نیازهای دهان و دندان مددجویان را بررسی و خدمات لازم را در ۶ واحد دندانپزشکی مستقر در زندان  به صورت رایگان ارائه می دهند.

رییس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: برای هفته آینده نیز استقرار گروه چشم پزشکی به همراه  کارشناس بینایی سنجی و نیز دستگاه‌های مربوطه و همین طور دستگاه سونوگرافی و متخصص رادیولوژی و متخصص داخلی را تدارک دیده‌ایم که خدمات مربوطه را ارائه خواهند کرد و زندانیان بیمار را شناسایی و برای ارائه خدمات تخصصی، مورد درمان قرار خواهند داد.

وی همچنین عنوان کرد: برای بند نسوان زندان بندرعباس نیز استقرار متخصص زنان در نظر گرفته شده تا خدمات رایگان به زندانیان ارائه شود.

قهرمانی خاطرنشان کرد: برای آن دسته از زندانیانی که بدون دفترچه درمانی هستند نیز هماهنگی های لازم با بیمه سلامت صورت گرفته و اگر بیماری سخت درمانی نیز داشته باشند، خدمات آن‌ها به صورت رایگان و با هماهنگی‌های لازم قضایی در بیمارستان خلیج فارس انجام خواهد شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های دوران تحول و تعالی در قوه قضاییه توجه به ظرفیت‌های بی نظیر مردمی در جهت پیشبرد امور است، از ایجاد سازوکارهای مختلف برای استفاده از این ظرفیت‌ها با هدف ارتقای سطح خدمت رسانی در بخش های مختلف دستگاه قضایی استان هرمزگان خبر داد.

قهرمانی تصریح کرد: خدمات این گروه پزشکی جهادی به زندانیان بندرعباس رایگان بوده و با هماهنگی‌های انجام شده، اجرای این طرح در سایر زندان‌های استان هرمزگان و در خصوص خانواده‌های زندانیان نیز به صورت رایگان ادامه خواهد یافت.

۱۲ بهمن ۱۴۰۰، استاندار هرمزگان به عنوان نماینده عالی دولت سیزدهم قرارگاهی با عنوان "قرارگاه مردم" در شاخه های مختلف از جمله ارائه خدمات برای رفع مشکلات معیشتی، پزشکی و سازندگی تشکیل داد که قشر کم برخوردار شهرها و روستاها در راس آن خدمات‌گیرندگان کمیته امداد و بهزیستی مهم‌ترین جامعه هدف آن بود.

شاخه پزشکی قرارگاه مردم تاکنون برای بیش از ۷۰ هزار نفر در هرمزگان خدمات پزشکی رایگان ارائه کرده که بیش از ۵۰ درصد این خدمات در حوزه دندانپزشکی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha