کمک ۴۳۴ میلیارد ریالی دولت به شهرداری‌ها و دهیاری‌های خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع ۱۲ دستگاه ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی با ارزش ریالی ۴۳۴ میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این ماشین‌آلات به شهرداری‌های خوسف، قاین، بشرویه، طبس، شوسف، مود، زهان، بیرجند، باغستان، ماژان و اسفدن اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ حمایت‌ها و کمک‌های ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان داشته و مهمترین کمک دولت، تامین بخشی از ماشین‌آلات مورد نیاز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بوده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: مهمترین این ماشین‌آلات، یک دستگاه خودروی آتش نشانی سنگین با تجهیزات به‌روز بوده که ارزش ریالی آن ۳۵۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: همچنین چهار دستگاه خودروی آتش نشانی نیمه سنگین، ۲ دستگاه شاسی حمل زباله نیمه سنگین، سه دستگاه لودر، یک دستگاه بکهولودر و یک دستگاه بیل زنجیری از جمله تجهیزات اهدایی به استان در سال جاری است.

عباس‌زاده با بیان اینکه ارزش ریالی این ماشین‌آلات ۴۳۴ میلیارد ریال است گفت: اعتباری که شهرداری‌ها برای این دستگاه‌ها پرداخت کرده‌اند، حدود ۲۳ میلیارد ریال است.

وی تامین البسه ایمنی و تجهیزات فردی را از دیگر نیازهای شهرداری‌ها برای تجهیز آتش نشانان عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اخیرا ۱۲ دست لباس و تجهیزات فردی آتش نشانی به شهرداری‌های استان تخصیص یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ارزش ریالی این تجهیزات که در حال واگذاری است، هفت میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha