مدیران برای جلوگیری از بروز تخلف، نظارت بر مجموعه مدیریتی خود را بیشتر کنند
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل بازرسی گلستان مهمترین وظیفه مدیران را آگاهی به امور و نظارت مستمر دانست و گفت: آگاهی به مقررات، انتصاب مشاوران و مسوولان امین و مطلع در کنار نظارت مستمر از شاخص‌ترین مباحث مدیریتی است که باید برای جلوگیری از بروز تخلف در ادارات به آن توجه شود.

به گزارش ایرنا، عبدالله آقاعلیخانی روز دوشنبه در نشست شورای اداری گنبدکاووس مهمترین وظیفه سازمان بازرسی به عنوان بخشی از قوه قضاییه را نظارت بر عملکرد مدیران دانست و اظهارکرد: در گذشته این گلایه مطرح بود که مدیرانی که کار می‌کنند مورد نقد قرار می‌گیرند و مدیرانی که کاری نمی‌کنند پاسخگوی چیزی هم نیستند که تا حدودی می‌تواند نقد درستی باشد.

وی گفت: رویکرد قوه قضایه مقابله با ترک فعل مدیران و کارکنان و پیگیری آن است و اگر مدیری به شرح وظایف خود به هر دلیلی درست عمل نکند باید تحت پیگیر قرار گیرد و مدیران اگر می‌خواهند مشمول پیگیری قضایی و انتظامی قرار نگیرند باید با مشورت و مطالعه، نسبت به مقررات حوزه کاری‌شان آگاه باشند.

مدیرکل بازرسی گلستان انتخاب مشاوران و مدیران میانی آگاه به مسائل را از دیگر عوامل کمک کننده به مدیران برای داشتن عملکرد درست برشمرد و افزود: یک مدیر باید کلیات قوانین را بداند و در جزییات هم می‌تواند مسوولان امینی را در کنار خود داشته باشد زیرا بر اساس قوانین اداری مدیران می‌توانند برخی از وظایف را به معاون و سایر مسوولان واگذار کنند اما این تفویض اختیار مانع از تحقق مسوولیت مدنی، انتظامی و کیفری آنان نخواهد بود.

آقاعلیخانی، نظارت مستمر را به عنوان یکی وظایف مدیریتی اعلام و بیان کرد: اگر یک مدیر به مجموعه خودش نظارت کافی نداشته باشد و این مساله منتهی به تخلفات و جرائمی شود ممکن است مدیر هم به دلیل عدم نظارت تحت تعقیب قضایی قرار گیرد.

وی ادامه داد: فعال کردن ادارات بازرسی و حراست‌ها نقش مهمی در تقویت نظارت دارد چرا که یکی از وظایف اصلی حراست دقت بر رعایت قوانین اداری و ارزش‌های اسلامی و انقلابی در ادارات و پیشگیری از وقوع جرم و تخلف است.

مدیرکل بازرسی گلستان گفت: در قوانین متعدد آمده که بازرسان، دستگاه‌های حفاظتی و حراست ادارات مکلف هستند وقوع جرائم و تخلف را به دستگاه‌های صالح قضایی و اداری گزارش کنند و انجام ندادن این مهم تخلف از سوی مدیر حراست تلقی می‌شود.

رضایت مردمی بهترین معیار ارزیابی عملکرد مدیران است

فرماندار گنبدکاووس هم در این نشست گفت: آنچه در ۴۰ ساله دوم انقلاب اسلامی باید به آن توجه شود حکمرانی مردمی و توجه به مردم‌سالاری دینی است و باید دولتمردان نظارت خود را برای حل مشکلات مردم بیشتر کنند.

مهدی دهرویه افزود: مدیران باید مردم را ولی نعمت خود بدانند و در اتاق خود را همواره به روی مردم باز بگذارند و در عرصه ارائه خدمت از هیچ تلاشی فروگذار نباشند چرا که بهترین معیار ارزیابی عملکرد آنان میزان رضایت مردمی است.

وی اظهارداشت: حرکت مدیران باید بر اساس سیاست‌های راهبردی دولت و استاندار گلستان با هدف برون‌رفت از مشکلات و کمک به افزایش سرانه درآمدی مردم باشد.

فرماندار گنبدکاووس گفت:‌ سند تحول استانی در حال ترسیم است و به احتمال زیاد در سال ۱۴۰۲ ابلاغ می‌شود و همه دستگاه‌های اجرای باید به آن توجه کنند چرا که مدیران در حوزه کاری خود باید برنامه محور و پاسخگو به مردم باشند.

دهرویه از مدیران خواست یک روز در هفته را به پاسخگویی مردم اختصاص دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha