۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۱۲
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85035613
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

 شطرنجبازان ایرانی همواره حریفان سرسختی هستند

رشت - ایرنا - استاد بزرگ شطرنج جمهوری آذربایجان گفت: اکثر شطرنجبازان ایرانی حریفان سرسختی هستند و بازی مقابل آنان مشکل است.

به گزارش ایرنا، آذر میرزایوف عصر دوشنبه در پایان نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی کاسپین جام رشت در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: البته در این دوره از رقابتها شطرنجبازان بسیار خوبی حضور داشتند.

وی که برای هفتمین بار در این رقابتها حضور یافته است، ادامه داد: سطح کیفی این دوره نیز بسیار بالا بود و به خصوص در صدر جدول، رقابت فشرده‌ای وجود داشت و فقط پوئن‌شکنی، قهرمان را مشخص کرد.

وی که یکی از شرکت‌کنندگان ثابت در چند دوره اخیر این رقابت هاست، بیان کرد: حدود ۱۵ شطرنجباز بسیار زبده در این دوره حضور یافتند که دیدار آنان مقابل هم بسیار تماشایی، سخت و فشرده بود به خصوص رقابت در دور پایانی بازیها خیلی نزدیک به‌ هم بود.

استاد بزگ شطرنج جمهوری آذربایجان در ادامه با بیان خوشحالی خود برای حضور در این رقابتها خاطرنشان کرد: خوشحالم که دوباره در این دوره حضور یافتم چون به دلیل کرونا این رقابتها ۲ سال انجام نشده بود.

میرزایوف اظهار کرد: در جریان برگزاری این رقابتها از خانه میرزاکوچک جنگلی و همچنین موزه میراث روستایی گیلان در شهرستان رشت بازدید کردیم که بسیار جالب بود و میزبانی این رقابتها نیز بسیار خوب و در حد بالایی قرار داشت.

نوزدهمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت با حضور حدود ۸۰۰ شطرنجباز از ایران و ۱۵ کشور خارجی به مدت ۹ روز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار شد که در نهایت هیمال گوسین شطرنجباز هندی مقام قهرمانی این رقابتها را کسب کرد.

در مجموع رقابت‌های سه جدول و همچنین شطرنج سریع نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان جوایز نقدی به نفرات برتر شطرنجبازان این دوره از مسابقات در جداول مختلف اهداء شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha