۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85036082
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح "یاریگران زندگی" در ۲۱۵ روستای خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- اجرای طرح "یاریگران زندگی" در ۲۱۵ روستای خراسان‌شمالی امروز(سه شنبه) طی آیینی با حضور مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، استاندار خراسان شمالی و جمعی از مدیران استانی در روستای ارکان بجنورد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در آیین نمادین آغاز این طرح در روستای "ارکان" بجنورد اظهار کرد: خراسان شمالی در کنار چهار استان کشور به عنوان آزمونه اجرای طرح یاریگران زندگی در روستا انتخاب شده است.

ابوالحسن نجفی افزود: ۷۱۳ روستای خراسان شمالی دارای دهیاری است که در گام نخست ۲۱۵ روستا برای اجرای طرح یاریگران زندگی انتخاب شده است.

وی ادامه داد: در این میان شهرستان اسفراین با ۴۲ روستا، شیروان با ۴۱ روستا و بجنورد با ۴۰ روستا به ترتیب بیشترین تعداد روستاهای مشمول اجرای این طرح را دارند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی یادآور شد: این طرح علاوه بر روستاهای آلوده به موادمخدر در روستاهای سفید نیز به‌ منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی مردم اجرا می‌شود.

نجفی خاطرنشان کرد: این طرح تمام حوزه‌های مختلف فرهنگی پیشگیری از اعتیاد همچون برگزاری ورزش‌های بومی، مسابقات کتابخوانی، توانمندسازی بهبودیافتگان و دیگر ظرفیت‌های روستایی را شامل می‌شود.

پیشگیری از اعتیاد در گرو تعامل همه نهادها

استاندار خراسان‌شمالی نیز در این آیین گفت: حوزه مقابله با اعتیاد محدود به یک سازمان نیست بلکه باید همه نهادها برای مقابله با این بلای خانمان سوز همکاری داشته باشند.

محمدرضا حسین نژاد افزود: همچنین باید در این راه از ظرفیت سمن ها و نیکوکاران نیز بهره بگیریم.

وی گفت: تجربه ثابت کرده است که نقش آفرینی مردم در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی بسیار موثر است بنابراین نباید از ظرفیت مردم و سمن ها غافل شویم.

حسین یادآور شد: طرح "یاریگران زندگی در روستا" یکی از طرح های جامعی است که سعی می کند با مشارکت مردم در حوزه پیشگیری از اعتیاد عمل کند که در صورت موفقیت در گام های بعدی در سایر روستاهای هدف نیز اجرا خواهد شد.

طرح یاریگران زندگی در روستا علاوه بر خراسان شمالی با ابلاغ دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در استان‌های سمنان، خراسان جنوبی، گلستان و اردبیل نیز اجرا می شود.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha