ایجاد بازارچه صنایع دستی در ورودی شهرهای استان سمنان فرصتی برای کاهش تصادف است

سمنان- ایرنا- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: بازارچه‌های صنایع دستی استان در ورودی شهرهای می‌تواند راهکاری برای توقف و رفع خستگی مسافران و کاهش تصادفات باشد.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، امیر کرم‌زاده روز سه‌شنبه به رسانه ها گفت: ماندگاری مسافر تمرکز اصلی برنامه‌های ویژه ستاد خدمات سفر استان در بخش های مختلف است.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در ورودی شهرها با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در توقف مسافران در شهرها و کاهش تصادفات تأثیرگذار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به راه‌اندازی کمپین ۳۰- ۶۰، افزود: با ارائه راهکارهای لازم می‌توان ۶۰ درصد تصادفاتی را که در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد، کاهش داد.

طبق آمار پلیس راه، ۶۰ درصد حوادث جرحی و فوتی جاده‌های کشور در ۳۰ کیلومتری نزدیکی مناطق شهری اتفاق می‌افتد، رانندگان با همان سرعت مجاز در بزرگراه و آزادراه‌های برون‌شهری، وارد مناطق شهری می‌شوند؛ از سوی دیگر و در این شرایط، خستگی رانندگیِ در مسیر باعث کاهش قدرت کنترل وسیله نقلیه در رانندگان می‌شود که عاملی خطرآفرین و حادثه‌ساز محسوب می‌شود.

کرم زاده گفت: خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران و زائران علی ابن موسی‌الرضا(ع) از اهداف ستاد اجرایی خدمات سفر استان است.

وی با اشاره به حضور شاخص استان سمنان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، ابراز داشت: این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای معرفی استان با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی، صنایع‌دستی، هنرهای سنتی استان و بخش خصوصی بود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۷۴ فرصت سرمایه‌گذاری استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری معرفی شد.

بیش از هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در استان سمنان شناسایی شده که بیش از ٨۳٠ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha