۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۵۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85036810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قطع درختان تاغ آران و بیدگل تنها با مجوز منابع طبیعی امکان پذیر است

کاشان - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت:قطع درختان تاغ در مسیر طرح های عام المنفعه از جمله آب رسانی،برق رسانی و راه سازی تنها با صدور مجوز از این اداره امکان پذیر است.

سید مجتبی شریفیان شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در راستای اجرای طرح های عمرانی عام المنفعه برابر بند ب ماده ۱۲ قانون افزایش بهره وری منابع طبیعی، درختان تاغ مزاحم در اجرای طرح های یادشده، پس تایید بالاترین مقام دستگاه متقاضی و تصویب در کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان قطع می شوند.

وی اظهار کرد: کاشت درخت تاغ در آران و بیدگل با هدف جلوگیری از خسارت های فرسایش بادی به مناطق مسکونی،نظامی ، راه ها و اراضی کشاورزی در سال ۱۳۴۰ آغاز شد و در حال حاضر ۱۰۰ هزار هکتار اراضی ملی این منطقه در جنگل های دست کاشت تاغ است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل بیان کرد:قاچاق چوب و زغال عامل اصلی تخریب جنگل های دست کاشت در شهرستان آران و بیدگل است و متخلفان برای رسیدن به سودهای کلان بازار سیاه و پر رونق زغال تاغ نسبت به قطع درختان اقدام می کنند.

شریفیان گفت: متخلفان در شرایطی به قاچاق چوب می پردازند که به دلیل اقلیم کویری منطقه، نگهداری از این جنگل های دست کاشت بیابانی جهت جلوگیری از هجوم شن های روان اهمیت بسیار زیادی دارد و از سال های پیش از انقلاب در زمینه ایجاد این جنگل ها اقدام شده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان آران و بیدگل با گستره ۶۱۰ هزار هکتاری دارای ۱۰۲ هزار هکتار کانون بحران و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و توفان های ماسه ای کشور محسوب می شود.
شهرستان آران و بیدگل با برخورداری از نزدیک به ۴۰ درصد از تاغزارهای استان، در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha