۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۴۹
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85037908
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کوهن: به زودی کشورهای جدیدی به قطار عادی سازی ملحق می‌شوند

تهران- ایرنا- وزیر خارجه رژیم صهیونیستی طی سخنانی اعلام کرد که به زودی کشورهای عربی دیگری به روند عادی سازی روابط با این رژیم ملحق خواهند شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، "الی کوهن" وزیر خارجه کابینه تندرو رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با سایت "I۲۴" در این باره گفت که به زودی اخبار جدیدی مبنی بر ملحق شدن کشورهای عربی و اسلامی جدید به قطار عادی سازی روابط با این رژیم منتشر خواهد شد.

کوهن تصریح کرد که فقط درباره کشورهای آفریقایی صحبت نمی‌کند، بلکه کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس و خاور دور نیز می‌توانند به توافق عادی‌سازی با رژیم اسرائیل بپیوندند.

رژیم صهیونیستی و امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ توافقنامه‌های عادی سازی روابط را به امضا رساندند که کاخ سفید از آن به عنوان " توافقنامه‌های ابراهیم" نام برد و به دنبال این امر مغرب و سودان نیز به جرگه آنها پیوستند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از اظهاراتش با لفاظی علیه ایران و تلاش برای غیر مسالمت آمیز جلوه دادن فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی گفت: به نظر من آمریکا و اروپا دیگر نمی‌توانند در کنار ایران بایستند، چراکه به غنی سازی ۹۰ درصدی اورانیوم بسیار نزدیک است.

کوهن ادامه داد: «غرب تحریم‌های بیشتری را قبل از هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر سال جاری علیه ایران اعمال خواهد کرد».

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی صحبت از ماجراجویی علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران می‌کند که این رژیم در بدترین شرایط از نظر گسست داخلی و فشار خارجی قرار دارد و خود کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست نیز به ضعف و ناتوانی ارتش و جبهه داخلی این رژیم اذعان دارند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز از پنج بار دیدار بنیامین نتانیاهو با یوآف گالانت وزیر جنگ این رژیم و دیدار مقامات امنیتی آن در یک هفته گذشته خبر داد و ماجراجویی نظامی علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران را دستور کار آن اعلام کرد.

نتانیاهو سه شنبه شب نیز در یک کنفرانس امنیتی، موضع خود درباره لزوم اقدام نظامی علیه تاسیسات اتمی ایران را تکرار کرد و گفت: جامعه جهانی باید جدیت خود را به ایران نشان دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha