نماینده بهار و کبودرآهنگ: رفع آلودگی‌های زیست محیطی مطالبه مردم شهرستان است

همدان - ایرنا - نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع آلودگی های زیست محیطی به ویژه رفع بوی نامطبوع و آلودگی هوا ناشی از فعالیت نیروگاه شهید مفتح یکی از مهمترین مطالبات مردم بهار و کبودرآهنگ است.

«فتح الله توسلی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به آلودگی های زیست محیطی موجود در شهرستان بهار و نارضایتی های مردمی، با پیگیری های صورت گرفته برخی از واحدهای آلاینده نسبت به بهسازی خط تولید و نصب سیستم تصفیه هوا اقدام کردند.

وی اظهار داشت: انتشار بوی نامطبوع حاصل از فعالیت این واحدها موجب گلایه مندی مردم بهار شده بود که با نصب دستگاه های مورد نیاز نسبت به رفع و خنثی کردن گازهای آلاینده هوا اقدام شد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین در شهرستان کبودرآهنگ چندین شرکت بزرگ فولاد با آلایندگی بالا فعال هستند که یکی از این واحدها به علت شدت بالای آلایندگی جریمه سنگینی شد.

توسلی بیان کرد: این واحد با هزینه میلیاردی یکسری کارها و طرح ها برای پیشگیری از انتشار گرد و غبار در کبودرآهنگ انجام داد که امروز با حضور رییس سازمان محیط زیست بازدید و بهره برداری می شود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای کاهش میزان آلودگی نیروگاه مفتح همدان که موجب نارضایتی مردم این منطقه شده است می توان از ظرفیت "صندوق سبز" استفاده کرد.

توسلی تاکید کرد: میزان آلودگی نیروگاه شهید مفتح چندین برابر چند کارخانه آلاینده است بنابراین سازمان محیط زیست می تواند با تخصیص اعتبار و امکانات مورد نیاز، استان را در مدیریت بهتر این واحد و با کمترین آلودگی یاری دهد.

وی با بیان اینکه رییس سازمان حفاظت محیط زیست از غارعلیصدر نیز بازدید می کند گفت: بر اساس آئین نامه مدیریت، حفاظت و بهره برداری از غارها، مسئولیت حفاظت و نگهداری از غارهای موجود در مناطق چهارگانه و میراث طبیعی جهانی بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است.

نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کبودرآهنگ غارهای زیادی از جمله علیصدر و سراب را در خود جای داده و غار آق بلاغ این شهرستان نیز در مرحله شناسایی است.

توسلی افزود: باید از غارعلیصدر به عنوان یک اثر بی نظیر طبیعی درست استفاده شود بنابراین نحوه استفاده صحیح از این غار و مدیریت آن در این بازدید مورد بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: همچنین فعالیت برخی معادن موجب بروز خسارت به عرصه های زیست محیطی شده که در قانون بودجه درصدی از درآمد حاصل از استخراج معادن در همان مناطق برای رفع مشکلات هزینه می شود.

علی سلاجقه رییس سازمان حفاطت محیط زیست به دعوت نماینده بهار و کبودرآهنگ در استان همدان حضور یافته که امروز چهارم اسفند ۱۴۰۱ از چند طرح بازدید می کند.

استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده به وسعت ۶۲ هزار و ۳۵۱ هکتار و ۱۳ منطقه شکار ممنوع با وسعت ۲۰۲ هزار و ۷۵۸ هکتار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha