به گزارش ایرنا، سی ان ان چهارشنبه شب گفت، رئیس نیروی دریایی ایالات متحده تصریح کرد که نیروی دریایی چین دارای ناوگان بزرگتر و ظرفیت کشتیسازی بیشتر است، زیرا پکن به دنبال گسترش قدرت خود در سراسر اقیانوسها است.
دل تورو اظهار کرد: چین بهطور مداوم در تلاش است تا حاکمیت دریایی و رفاه اقتصادی دیگر کشورها از جمله متحدان ما در دریای چین جنوبی و دیگر نقاط جهان را نقض کند.
وی با اشاره به اینکه چینیها اکنون نسبت به ایالات متحده ناوگان بزرگتری دارند، بنابراین آن ناوگان را در سطح جهانی مستقر میکنند، تاکید کرد: واشنگتن در پاسخ باید ناوگان آمریکا را ارتقا دهد.
وزیر نیروی دریایی ایالات متحده گفت: ما به یک نیروی دریایی بزرگتر و کشتیهای بیشتری نیاز داریم، کشتیهای مدرنتری که بتواند با این تهدید مقابله کند.
دل تورو خاطرنشان کرد: نیروی دریایی چین در حال حاضر دارای حدود ۳۴۰ کشتی است که این تعداد در آیندهای نهچندان دور به ۴۰۰ کشتی افزایش خواهد یافت در حالی که ناوگان ایالات متحده کمتر از ۳۰۰ کشتی دارد.
طبق برنامه ناوبری ۲۰۲۲ نیروی دریایی ایالات متحده که تابستان گذشته منتشر شد، هدف پنتاگون این است که تا سال ۲۰۴۵، ۳۵۰ کشتی سرنشیندار داشته باشد که هنوز بسیار کمتر از پیشبینی تعداد کشتیهای ناوگان چین در همان سال خواهد بود.
این در حالی است که بر اساس گزارش نوامبر ۲۰۲۲ دفتر بودجه کنگره ایالات متحده، انتظار میرود ناوگان ایالات متحده با بازنشسته شدن کشتیهای قدیمی، باز هم کوچکتر شود.
کارخانههای کشتیسازی چینی کشتیهای جنگی را با سرعتی تولید میکنند که ایالات متحده نمیتواند با آن برابری کند و آخرین کشتیهای آنها مانند ناوشکن «Type ۰۵۵» نسبت به نسلهای قبلی مسلحتر و توانمندتر هستند.
وی افزود: چین ۱۳ کارخانه کشتیسازی دارد و در برخی موارد کارخانه کشتیسازی آنها ظرفیت بیشتری نسبت به کارخانههای کشتیسازی ایالات متحده دارد.
وزیر نیروی دریایی آمریکا با اشاره به اینکه چین دارای یک کارخانه کشتیسازی است که ظرفیت آن از مجموع کارخانههای کشتیسازی آمریکا بیشتر است، تاکید کرد: این یک تهدید واقعی است.
تورو جزئیاتی از این کارخانههای کشتیسازی ارائه نکرد اما گزارشهای چینی و غربی اذعان دارند که چین ۶ کارخانه کشتیسازی بزرگ و ۲ کارخانه کوچکتر دارد که کشتیهای دریایی را میسازند.
بر اساس گزارش اکتبر مرکز دفاع ملی آمریکا، در ایالات متحده هفت کارخانه کشتیسازی، کشتیهای بزرگ و اقیانوسپیما را برای نیروی دریایی و گارد ساحلی این کشور تولید میکنند.
تورو با اشاره به اینکه که صرفنظر از تعداد کارخانههای کشتیسازی، این کارخانهها به کارگر نیاز دارند، گفت: چین در مورد نیروی کار نیز نسبت به آمریکا، مزیت عددی دارد، عمدتا به این دلیل که چینیها برخلاف آمریکاییها درگیر مشکلاتی چون محدودیتها، مقررات و فشارهای اقتصادی که بر نیروی کار در ایالات متحده تأثیر میگذارد، نیستند.
نظر شما