واکنش مقامات غرب در سالگرد جنگ اوکراین

تهران–ایرنا–روسیه که پس از مدت ها تحمل تهدید و نادیده گرفتن نگرانی‌‎های امنیتی خود از سوی غرب در نهایت در ۵ اسفندماه ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد و با آغاز این جنگ، طرف غربی از دنبال کردن هرگونه مسیر دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به این جنگ خودداری کرد، اکنون مقامات غربی در سالگرد این جنگ واکنش هایی نشان دادند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، شبکه خبری آمریکایی «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» (MSNBC) بعنوان این مطلب که جنگ اوکراین وارد «دومین سال» خود می شود با برخی از چهره های سیاسی اروپایی و آمریکایی به گفت و گو پرداخت.

رئیس کمیسیون اروپا :پوتین مرتکب ۳ اشتباه عمده راهبردی شد

واکنش مقامات غرب در سالگرد جنگ اوکراین

«اورسولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا در مصاحبه با این رسانه آمریکایی در پاسخ به این پرسش که تاثیر این جنگ طی یک سال گذشته بر اتحادیه اروپا چه بود گفت: پوتین طی این مدت مرتکب اشتباهات بسیاری شده اما از همه بارزتر سه اشتباه عمده راهبردی بود، نخست اینکه او در باره ایستادگی مردم اوکراین دچار یک اشتباه محاسباتی شد، دوم آنکه در مورد اتحاد بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا اشتباه کرد و سوم باج خواهی پوتین درباره انرژی و سوخت های فسیلی بود که اتحادیه اروپا به شدت به آن وابسته بود، اما امروز اتحادیه اروپا از آن مستقل شده است.

وزیر دفاع آمریکا: تهدید هسته ای غیر مسئولانه و باید همه طرف ها مراقب چنین گفتارهایی باشند

واکنش مقامات غرب در سالگرد جنگ اوکراین

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز در مصاحبه با این شبکه خبری در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه روسیه بیش از هر کشور دیگری در جهان از سلاح اتمی برخورد است و آیا آمریکا لزومی به این جنگ و کمک به طرف اوکراینی برای ایجاد موازنه به منظور کاستن از تشدید این جنگ می بیند، گفت: نباید فراموش کنیم که اوکراینی ها باید هرآنچه که برای موفقیت در این جنگ دارند داشته باشند.

وی در ادامه و در پاسخ به این پرسش که آیا حتی با تهدید اتمی پوتین باید این کمک های جهت موفقیت کی یف صورت گیرد، گفت: چنین لفاظی (تهدیدهایی) غیر مسئولانه است، چراکه قدرت‌های هسته‌ای باید در مورد نتیجه آنچه می‌گویند بیاندیشند. این کارها هیچ کمکی نخواهد کرد؛ فقط اوضاع را وخیم تر خواهد کرد، لذا از تمامی طرف ها می خواهم از ورود به چنین گفتمانی خوداری ورزند.

وزیر خارجه آمریکا: جنگ چه تاثیری بر زندگی مردم روسیه داشت

واکنش مقامات غرب در سالگرد جنگ اوکراین

آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا نیز در سالگرد جنگ اوکراین با انتقاد از عملکرد پوتین در این مصاحبه به این شبکه خبری آمریکایی گفت که می خواهد امکانی وجود داشته باشد تا مستقیم با مردم روسیه صحبت کرد و از آنها در باره آنچه که پوتین در اوکراین انجام داده و بر بهبود زندگی آنان تاثیر گذارده است، پرسش کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید: پوتین با حمایت عظیمی از اوکراین مواجه است

واکنش مقامات غرب در سالگرد جنگ اوکراین

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در این مصاحبه مدعی شد که پوتین در این جنگ مرتکب اشتباه شده و نه تنها موجب از هم گسیختگی ناتو نشده بلکه آمریکا نیز دست از حمایت های خود از کی یف نکشیده و اکنون وی متوجه شده است که با یک حمایت عظیمی که در پشت سر اوکراین قرار دارد مواجه است.

رئیس جمهوری فرانسه: در کنار اوکراین ایستاده ایم

واکنش مقامات غرب در سالگرد جنگ اوکراین

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز در سالگرد جنگ اوکراین در پیامی در حساب توئیتر خود خطاب به مردم اوکراین نوشته است که فرانسه برای پیروزی، همبستگی و صلح اوکراین در کنار آنها ایستاده است.

به گزارش ایرنا؛ مسکو که از تابستان سال گذشته نسبت به اعمال نفوذ پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به مرزهای غربی روسیه هشدار داده و آنرا تهدیدی برای امنیت خود معرفی کرده بود، سرانجام در پی نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در ۵ اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد. طی این مدت کشورهای عضو ناتو از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ تاکید کرده و اکنون با تجهیز اوکراین به سلا ح های پیشرفته تر و سنگین تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha