۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۵۱
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85041550
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ایرانیان باید داشته های اصیل و تاریخی خود را پاس بدارند

رشت - ایرنا- ارزیاب بین المللی شورای جهانی صنایع دستی گفت:مردم ایران باید داشته های اصیل، سنتی و تاریخی خود را پاس داشته و حفظ کنند.

توماج سینگ شامگاه یکشنبه در جریان بازدید از موزه میراث روستایی گیلان در رشت ضمن تشکر از دولت ایران بویژه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: انتظار دیدن این همه زیبایی در شهرهای ایران از جمله کاشان و رشت را نداشتیم.

وی عنوان کرد: پیش از ورود به ایران انتظار دیدن این همه زیبایی و آثار و صنایع و هنر را نداشتیم و از وجود این همه گوهر ناب در این کشور شگفت زده شدیم.
وی در خصوص استان گیلان گفت: بی اغراق این استان بسیار مدرن است و اطمینان داریم جذابیت های بسیاری را در این سفر خواهیم دید.
وی از مسئولان کشور و استان خواست از هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی حمایت کنند.

چندی قبل شهر رشت به عنوان کاندیدای ثبت جهانی در حوزه صنایع دستی انتخاب شد و در پی آن مقرر است ارزیابان یونسکو برای بررسی شاخص های رشت برای دریافت این عنوان به گیلان سفر کنند.

امروز این ارزیابان از سوی شورای جهانی صنایع دستی بدین منظور وارد رشت شدند و در موزه میراث روستایی گیلان استقبال شدند  از تعدادی واحدهای تولیدی صنایع دستی در رشت دیدن کردند آنان فردا نیز در رشت حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha