۸ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۳۰
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85058130
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقبال به میراث فرهنگی گیلان نزدیک به ۲.۵ برابر شد

۸ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۳۰
کد خبر: 85058130
اقبال به میراث فرهنگی گیلان نزدیک به ۲.۵ برابر شد

رشت - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: میراث فرهنگی یکی از جاذبه‌های دیرینه سیاحت در استان است که پارسال نسبت به ۱۴۰۰ بیش از ۱۳۵ درصد رشد داشته است.

ولی جهانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توریسم به صنعتی پر رونق در دنیا بدل شده و گیلان یکی از قطب‌های گردشگری کشور است بطوریکه پارسال این استان میزبان بیش از ۸۵ میلیون نفر بوده است و میراث فرهنگی شامل؛ بناهای تاریخی و موزه‌ها از گیرایی‌های مورد اقبال گردشگران فرهنگی است.
وی با بیان اینکه بازیدکنندگان از موزه و بناهای تاریخی نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بوده است، اظهار کرد: ۲۵ موزه در گیلان فعال است و ۱۲ موزه تخصصی در استان ایجاد شده که آخرین مورد در زمان حاضر موزه حصیر بافی روستای فشتکه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، موزه حصیر فشتکه، چادر شب بافی قاسم آباد رودسر، رشتی دوزی، آسیاب ماسوله، جنگ جهانی دوم لاهیجان و پست رشت را برخی از موزه‌های یادشده عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی موزه‌های تخصصی در سطح شهرستان‌های مختلف گیلان یکی از اولویت‌های اصلی این اداره‌ کل به منظور انتقال فرهنگ و تمدن غنی مردمان گیلان به نسل‌های آینده و معرفی این ظرفیت‌ها به گردشگران داخلی و خارجی است.
جهانی با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی برای افزایش مقاصد گردشگری اظهار کرد: ایجاد موزه های تخصصی صنایع دستی علاوه بر معرفی پیشینه صنایع دستی و توجه دادن به گردشگران نسبت به اصالت صنایع دستی، موجب ارتقا کیفیت گردشگری استان می شود.

۵ هزار اثر تاریخی و فرهنگی در گیلان شناسایی شده که یک هزار و ۲۲۰ اثر تاریخی از این تعداد شامل بناهای تاریخی و محوطه ها در فهرست ملی به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha