۳۷.۵ درصد کل اراضی کشاورزی یزد سنددار شد

یزد- ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد گفت: این استان رتبه نخست کشور را در میان استان‌ها در سالجاری در صدور اسناد کاداستری اراضی کشاورزی با صدور سند ۳۷.۵ درصد کل اراضی کشاورزی کسب کرد.

به گزارش ایرنا، مهدی اقبال روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان افزود: از مجموع ۷۹ هزار و ۵۶۱ هکتار اراضی کشاورزی استان یزد، ۲۹ هزار و ۸۴۷ هکتار معادل ۳۷.۵ درصد کل اراضی کشاورزی استان یزد سنددار شده است.

وی تصریح کرد: بیش از یک سوم این مساحت در طول ۱۱ ماه منتهی به پایان بهمن ماه امسال یعنی حدود چهار برابر مدت مشابه سال قبل سنددار شده است.

این مسئول گفت: ۲۴۰ دفتر حدنگاری در شهرها و روستاها با همکاری فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراها تشکیل شده که در سه مرحله اقدام به تسریع در تثبیت و مستندسازی اراضی و املاک بویژه در بخش زراعی می‌کنند.

اقبالی یکی دیگر از اقدامات را تشکیل تیم جهاد ثبتی «منتظران ظهور» اعلام کرد و ادامه داد: این تیم به صورت جهادی و انقلابی و با هدف حل مشکل پرونده‌های مهم واحدهای ثبتی و کمک به تسریع در صدور اسناد مالکیت شهرستان‌ها، هر هفته در یک واحد ثبتی مستقر شده و به صورت ویژه به پرونده‌های مسن و قدیمی و همچنین پرونده‌های موجود واحد ثبتی رسیدگی می‌کند.

 ۳۷.۵ درصد کل اراضی کشاورزی یزد سنددار شد

بر اساس قانون حدنگار ( کاداستر ) به منظور تعیین تکلیف اشخاص حقیقی و حقوقی، صاحبان اسناد باید حداکثر ظرف پنج سال برای صدور و تعویض سند خود به صورت حدنگار اقدام کنند.

ماهیت فیزیکی مطلوب، ضریب امنیتی بالا، جلوگیری از تجاوز دیگران به زمین‌ های شخصی و دولتی، قابلیت احیا در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه به دلیل نگهداری اسناد در چند نقطه از جمله مزایای اسناد حدنگار است.

افرادی که برای دریافت سند اقدام می‌کنند باید بعد از دیوارچینی، سقف خانه خود را بزنند تا بتوانند سند منزل را از اداره ثبت دریافت کنند.

حدنگار مجموعه اطلاعات هندسی حقوق مالکیتی املاک، مستقلات، مستحدثات و قطعات ملکی در محدوده جغرافیایی به صورت نظام بهم پیوسته است که مالکیت مردم و دولت را تعیین کرده و با اجرای آن حقوق هر دو حفظ می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha