۹ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۱۷
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85043770
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لغو تعطیلات رسمی دانمارک برای جبران کمبود بودجه نظامی

تهران-ایرنا- پارلمان کشور دانمارک لایحه جنجالی لغو تعطیلات رسمی در این کشور را برای جبران کسری بودجه به خاطر هزینه‌های نظامی تصویب کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، پارلمان دانمارک روز سه‌شنبه لایحه بحث‌برانگیز مطرح شده توسط دولت جدید این کشور را برای لغو تعطیلات رسمی در این کشور تصویب کرد. دولت جدید گفته است قصد دارد از این راه افزایش هزینه‌های نظامی‌اش را جبران کند.

دولت جدید دانمارک اصلاحات گسترده‌ای در قوانین برای غلبه بر چالش‌های موجود در رفاه اجتماعی پیشنهاد کرده ولی این قانون ظاهراً تحت تاثیر جنگ اوکراین تصویب شده است.

اتحادیه های کارگری از زمان طرح این قانون در دولت برای لغو تعطیلات رسمی مربوط به آئین کاتولیک در هفته‌های گذشته چند تظاهرات را ترتیب داده بودند.

دولت دانمارک اعتقاد دارد در پی انفجار خطوط لوله گاز از روسیه به آلمان که در آب‌های این کشور رخ داد، باید هزینه‌های نظامی خود را افزایش دهد.

دولت دانمارک قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به معیار تعیین شده توسط ناتو برای اختصاص ۲درصد از تولید ناخالص کشور دست یابد. گفته می‌شود بیش از ۴.۵ میلیارد کرون معادل ۶۳۹ میلیون دلار برای رسیدن به این معیار نیاز است.

دولت گفته است قصد دارد این جبران کسری بودجه خود را از طریق لغو تعطیلات و بالا بردن درآمدهای مالیاتی جبران کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha