۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۵۶
کد خبر: 85044062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار مسکو نسبت به وقوع رویارویی مسلحانه وسیع در کرانه باختری

تهران- ایرنا- وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه‌ای با اشاره به وخامت اوضاع در کرانه باختری و تشدید تنش میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها، نسبت به وقوع یک رویارویی مسلحانه گسترده در این منطقه هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری "تاس"، وزارت امور خارجه روسیه با اعلام اینکه هر لحظه ممکن است اوضاع میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها در کرانه باختری از کنترل خارج شود، تاکید کرد تداوم تنش کنونی در این منطقه، پیش درآمد یک رویارویی مسلحانه گسترده است.

مسکو همچنین نسبت به تشدید تنش در شهرهای کرانه باختری که در آن به صورت روزانه غیرنظامیان به دلیل حملات تروریستی و خشونت و درگیری میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها جان خود را از دست می دهند، ابراز نگرانی کرد. وزارت امور خارجه روسیه افراط گرایی را در هر شکل و ظاهری به شدت محکوم کرد.

براساس اعلام این وزارتخانه، جدیدترین تحولات اسفبار در شهرهای "نابلس" و "هوارا" در نزدیکی "اریحا" (جز مناطق خودگردان فلسطین) و در سایر مناطق نشان می دهد که عادی سازی پایدار اوضاع تنها با از سرگیری مذاکرات امکان پذیر است. ضمن آنکه پیش شرط اصلی برای شروع مذاکرات، توقف همه گام‌های یکجانبه از سوی همه طرف‌ها و پایبندی به تعهداتشان ذکر شده است.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه یکی از عوامل اساسی تشدید اوضاع را امتناع واشنگتن از همکاری سازنده در مورد مشکلات منطقه ای از جمله در چارچوب گروه چهارجانبه در مورد خاورمیانه که شامل روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل بود، دانست. به گفته وزارت امور خارجه روسیه تمایل سرسختانه واشنگتن برای انحصار حل و فصل بحران در منطقه، همراه با اقداماتش برای تحمیل اراده خود بر مدیریت ملی فلسطین، اوضاع را تشدید می کند.

در این میان، مسکو از فلسطینی‌ها خواسته تا گام‌های فوری برای تضمین وحدت ملی در پلتفرم سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، که مستلزم مذاکره با اسرائیل است، بردارند. روسیه همچنین اعلام کرده است که با هماهنگی شرکای خاورمیانه به ترویج راه حلی عادلانه و پایدار برای مناقشه فلسطین و اسرائیل ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha