اورسجی: به عنوان یک ایرانی احساس غرور کردم/ از تیم جوانان کبدی ایران راضی هستم

تهران- ایرنا- رئیس ایرانی کنفدراسیون کبدی آسیا گفت: به عنوان یک ایرانی احساس غرور کردم میزبان چنین اجلاسی بودم که با رای ۲۵ کشور بتوانم ریاست کنفدراسیون کبدی قاره کهن را برعهده بگیرم.

عباس اورسجی در گفت وگو با ایرنا درباره برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست کنفدراسیون کبدی آسیا، اظهار داشت: اجلاس خیلی خوبی برگزار شد و بسیار باشکوه بود. سه دلیل عمده برای رسیدن به کرسی آسیایی داشتم. اولین آن دیپلماسی موفق بود. دوم کسب دو سکوی آسیایی و جهانی و سوم میزبانی‌های مسابقات قهرمانی جهان و آسیا سبب شد تا ریاست کنفدراسیون کبدی آسیا را برعهده بگیرم.

اورسجی: به عنوان یک ایرانی احساس غرور کردم/ از تیم جوانان کبدی ایران راضی هستم

رئیس فدراسیون کبدی با اشاره به اینکه بسیاری از تیم‌ها از میزبانی ما راضی بودند، گفت: فقط مقداری بحث انتقال بازیکنان و کادر اجرایی کشورها آزار دهنده بود. اگر این رقابت‌ها در تهران برگزار می‌شد، تیم‌ها در این رفت و آمدها اذیت نمی‌شدند، اما بایستی به خواسته‌های استان‌ها جهت شناساندن ظرفیت‌های استان‌ها و فرهنگ ایرانی احترام بگذاریم و توجه کنیم و باید میزبانی را به استان‌ها هم بدهیم. در واقع بحث ترددها تنها عاملی که در میزبانی‌ها دشوار است. در غیر این صوت میزبانی خوب و شایسته‌ای بود و جا دارد از استاندارد و مدیر کل آذربایجان غربی نیز تشکر کنم.

وی در سطح مسابقات کبدی جوانان جهان، یادآور شد: سطح تیم‌ها خوب بود و در مجموع ۱۲ تیم در این رقابت‌ها حضور یافتند. توقع نداشتم تا بلافاصله بعد از کرونا کشورهای زیادی شرکت کنند زیرا کرونا روند اردوها و تمرینات تیم‌ها را به مدت دو یا سه سال از کار انداخته بود. هرچند هر جا که سومین دوره مسابقات جوانان جهان برگزار شود، تعداد کشور بیشتر و تیم‌ها از نظر کیفی قدرتمندتر در سومین دوره حضور می‌یابند. زیرا قبلا جوانان جهان برگزار نمی‌شود و الان ما با برگزاری دو دوره میزبانی این رقابت‌ها هر چه جلوتر برویم شاهد حضور گسترده‌تر کشورها خواهیم شد. گرچه علاقه‌مند هستم تا خودمان میزبان سومین دوره مسابقات جوانان جهان باشیم.

اورسجی عنوان کرد: تیم جوانان ایران شایسته قهرمانی بود. به جرات می‌گویم که حتی از تیم هند هم سرتر بود. دلیل شکست بازیکنان برابر هند دو عامل بود. آنها نیاز به اردوهای بیشتر جهت هماهنگی بیشتر بازیکنان داشتند. اگر ۱۰ اردو برگزار می‌شد با شرایط بهترین بازی می‌کردیم. دومین عامل برای شکست برابر هند این بود که یک یا دو اشتباه فردی سبب شد تا مدال طلا از دست بازیکنان ایران خارج شود. با این حال از عملکرد تیم جوانان کبدی ایران راضی هستم.

اورسجی: به عنوان یک ایرانی احساس غرور کردم/ از تیم جوانان کبدی ایران راضی هستم

وی ادامه داد: در دقایقی از بازی ۶ امتیاز جلو بودیم و حتی نیمه اول را با برتری برابر هند به پایان رساندیم. تا دقایق پایانی تیم هند با دو سه نفر در داخل زمین بودند و بازیکنان ایران می‌توانستند با دقت بیشتر قهرمان شوند، اما همان اشتباهات فردی سبب شد تا تن به شکست بدهیم.

رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا خاطرنشان کرد: رئیس فدراسیون جهانی اصلا تصور نمی‌کرد که چنین میزبانی برگزار کنیم و گفت که شگفت‌زده شدم و فکر نمی‌کردم که چنین سالن و تشکیلاتی را برای میزبانی مهیا کنید. روند مسابقات هم خیلی خوب بود و او گفت که بسیار از این میزبانی راضی بوده است.

اورسجی: به عنوان یک ایرانی احساس غرور کردم/ از تیم جوانان کبدی ایران راضی هستم

وی گفت: درخواست کردم تا چهار ماه آینده میزبانی کورس بین‌المللی داوری و مربیگری را به ایران بدهند و رئیس فدراسیون جهانی از این درخواست شوکه شد و گفت بهتر نیست تا مقداری استراحت کنید و بعد وارد مسائل بعدی شوید، اما گفتم که علاقه‌مند هستم تا هر چه زودتر این اتفاق در ایران بیفتد و ما هم دعوت نامه‌ها را برای کشورها ارسال کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha