توانمندسازی طبقات ضعیف جامعه از مسیر پرداخت زکات محقق می‌شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: زکات دارای برکات مادی و معنوی زیادی است و اشتغال و توانمندسازی طبقات ضعیف جامعه از مسیر پرداخت این فریضه الهی از جمله این برکات به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان کردستان در سنندج اظهار کرد: زکات مطالبه خداوند از مسلمانان است و این تکلیفی که خداوند بر عهده ما قرار داده است اگر درست و صحیح انجام شود برکات مادی و معنوی زیادی برای جامعه خواهد داشت.

وی افزود: برکات و جنبه معنوی زکات در جامعه بیشتر از برکات مادی آن به چشم می خورد، البته زمینه مادی پرداخت این فریضه الهی نیز با ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی طبقات ضعیف حامعه از این مسیر همواره مورد توجه است.

استاندار کردستان در ادامه با بیان اینکه عملکرد استان در زمینه پرداخت زکات مایه خوشحالی و خرسندی است، گفت: باید این مسیر را با قوت بیشتری ادامه دهیم و با هدفگذاری بیشتر در سال آینده شاهد افزایش فعالیت باشیم و اهدافی که از قبل وجود داشته است را دنبال کنیم.

وی یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یکی از نهادهای موفق در زمینه ایجاد اشتغال در استان بوده است که نمونه بارز آن خروج بیش از هزار مددجو از چرخه این نهاد و توانمند شدن آنان است.

در ادامه این جشنواره تعدادی از مبلغین و موثرین زکات در استان تجلیل شدند.

هم اکنون ۱۶۵ هزار نفر از جمعیت استان کردستان در قالب ۷۵ هزار خانوار زیرپوشش نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که حدود ۱۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha