دوستی بعضی از حاکمان کشورهای اسلامی با اجانب وضعیت مسلمانان را غمبار کرده است

کاشان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت:تا زمانی که بعضی از حاکمان کشورهای مسلمان دست به دست اجانب می دهند، وضعیت مسلمین در دنیا غمبار است.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد روز پنجشنبه در جشنواره ترویجی و تکریمی زکات منطقه شمال استان اصفهان افزود: خداوند در آیه ۱۲۰ سوره بقره می فرماید(وَلَنْ تَرْضَیٰ عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَیٰ حَتَّیٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ)یعنی هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد مگر آنکه پیروی از آیین آنها کنی و در آیه دیگری در قرآن کریم آمده «یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُمْ حَتَّیٰ یَرُدُّوکُمْ عَنْ دِینِکُمْ» یعنی آنها پیوسته با شما می جنگند تا شما را از دینتان برگردانند.

وی اظهار کرد: دشمن غاصب صهیونیستی اگر همه مردم غزه و یا حتی همه مسلمانان کشته شوند،خوشحال می شود،هر سختی که برای مسلمانان پیش آید صهیونیست ها خوشحال می شوند و قرآن به صراحت بیان کرده که یهود و نصاری را به عنوان دوست و سرپرست خود انتخاب نکنید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بیان کرد: هر مسلمانی که با اسرائیل دوستی کند طبق فرموده قرآن از خود یهودیان است،هرکسی در کشور که اعتقاد به دوستی با آمریکا داشته باشد این فرد بر خلاف صراحت قرآن عمل می کند.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت:ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا گفته بود اگر یک هفته در کنار عربستان سعودی نباشیم نمی توانند خود را اداره کنند و در دوران رژیم منحوس پهلوی وضعیت ایران هم همینطور بود.

وی افزود: افراد مسلمان که به سمت یهود و نصارا می روند حرفشان این است که می ترسیم برایمان اتفاقی بیافتد و به دنیای ما لطمه بخورد،خداوند فتح و پیروزی را می آورد و آن موقع این افراد پشیمان می شوند که ذلیل دشمن شده بودند و موجب کشته شدن هزاران مسلمان شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بیان کرد:زکات موضوع مهمی است و به لحاظ عظمت بالاتر از خمس است.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: مسلمانان باید زکات دهند چون خداوند تاکید دارد که ندادن آن نتیجه سختی برای آنها دارد.

وی افزود: امام صادق (ع) می فرمایند کسی که زکات مال خود را ندهد خدا آن مالی که زکاتش پرداخت نشده را مثل ریسمان آتشی بر گردنش آویز می کند.

وی اظهار کرد: پرداخت زکات موجب رشد انسان و اموالش می شود و افراد نباید در این خصوص بخل ورزند.

دبیر ستاد زکات استان اصفهان هم در این مراسم گفت:پیامبر(ص) می فرمایند اسلام بر نماز،زکات و ولایت بنا شده و امام باقر(ع) این حدیث را تعمیم داده و حج و روزه را هم بر آن اضافه کرده اند.

حجت‌الاسلام غلامحسین رنجبر افزود:در روایت دیگری از پیامبر(ص)آمده که پل اسلام زکات است و کسی که اهل زکات نباشد اجازه عبور از پل اسلام را ندارد.

وی اظهار کرد:در اجرای فریضه الهی زکالت کسانی که تمکن مالی داشته یا دارای موقعیت اجتماعی هستند، باید در پرداخت زکات پیش قدم باشند.

کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان اصفهان هم در این مراسم گفت: امسال ۵۰ درصد رشد در بخش های اشتغالزایی،مسکن و تامین لوازم ضروری برای نیازمندان داریم و در بحث کمک های مردمی هم ۴۰ درصد رشد در بخش های زکات،صدقات اکرام محسنین و غیره داشته ایم.

دبیر جشنواره ترویجی و تکریمی زکات منطقه شمال استان اصفهان نیز در این نشست گفت: این جشنواره که شامل شهرستان‌های آران و بیدگل، کاشان و نطنز است و در ۲ بخش "ترویج و احیای زکات" و "تکریم از مودیان و آمران زکات برگزار شده است.

حجت‌الاسلام مجید سهراب‌زاده افزود: جشنواره ترویجی و تکریمی زکات در بخش های مقاله، شعر، مسابقه، خاطره‌نویسی، نماهنگ، موشن‌گرافی انشانویسی، نشریه دیواری و نقاشی از ۲ ماه پیش با فراخوان آغاز شده است.

وی اظهار کرد: ۱۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد،این آثار شامل مقاله، شعر، نقاشی و موشن‌گرافی است که از بین آنها ۲۵ اثر برگزیده شده و در هر رشته به سه نفر جایزه تعلق خواهد گرفت.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha