۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 85045176
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام مجارستانی: آتش بس در اوکراین «خط قرمز» اتحادیه اروپا است

تهران- ایرنا- وزیرمشاور امور خارجه مجارستان عنوان کرد اتحادیه اروپا اعلام آتش بس در اوکراین را یک خط قرمز دانسته و با آن موافقت نخواهد کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، «تاماس منچزر» (Tamas Menczer) در گفت‌وگو با یک رادیو مجارستانی اظهار داشت اسناد موجود در یک سالگی جنگ اوکراین، درخواست‌هایی در خصوص آتش بس فوری و آغاز گفت‌وگوها را شامل می‌شود اما «این درخواست‌ها در هر بار رد شده‌اند».

وی افزود: حتی با علم به اینکه اتحادیه اروپا در طرف «حزب جنگ» قرار دارد، ما همچنان [از این اطلاعات] شوکه شدیم.

عضو پارلمان مجارستان با تاکید بر اینکه آن‌ها [اتحادیه اروپا] باور دارند جنگ باید تا زمان پیروزی اوکراین ادامه یابد، تصریح کرد: بروکسل گاها با صدای رسا آشکارا اعلام کرده که آتش بس فوری یک خط قرمز است.

منچزر در تشریح موضع مجارستان درباره جنگ اوکراین گفت بوداپست از گفت‌وگوها به منظور دستیابی به صلح حمایت کرده و معتقد است که این مناقشه طرف پیروز نخواهد داشت.

این گزارش می‌افزاید: از زمان آغاز جنگ اوکراین، مجارستان بارها با تحریم‌ها علیه حامل‌های انرژی روسیه و ارسال تسلیحات به اوکراین مخالفت کرده است.

همچنین در اوایل ماه مارس سال گذشته (اسفند ۱۴۰۰)، پارلمان مجارستان فرمانی مبنی بر ممنوعیت ارسال تسلیحات به اوکراین از خاک این کشور را صادر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha