به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد حسینی روز پنجشنبه در اولین همایش ملی «تکریم مردم، افزایش بهرهوری و ارتقا سلامت اداری» در سنندج اظهار کرد: نظام اسلامی مبتنی بر مردم سالاری بوده و جمهوریت یکی از ارکان نظام است و مدیران از مسوولیت برای خدمت به مردم استفاده میکنند نه برای کسب قدرت و غرور و تکبر.
وی یادآور شد: تکریم ارباب و رجوع یک اصل است و کسی که مسوول است باید خدمت به مردم را عبادت بداند، خدمتی که با اخلاص و بدون منت انجام شود.
معاون امور مجلس رئیس جمهور، شرط افزایش بهرهوری را سعه صدر و صبر دانست و ادامه داد: مدیران نباید از موضع بالا به مردم نگاه کنند، ضمن اینکه مردم همیشه باید به مسوولان دسترسی داشته باشند تا به راحتی مطالب و مشکلاتشان را بیان کنند که به نفع مدیر نیز هست.
حسینی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با کارآفرینان فرمودند که دهه گذشته رشد اقتصادی نداشتیم که یکی از عوامل آن عدم بهره وری است و باید جبران شود.
وی تاکید کرد: اکنون با جنگ ترکیبی مواجه هستیم که جبهه اقتصادی آن بیشتر است، بنابراین مدیران باید سستی و کاهلی را از خود دور کرده و جهادی و انقلابی برای ارتقای وضعیت موجود تلاش کنند.
معاون امور مجلس رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم وجود نظم و انضباط در دستگاهها و ادارات تاکید کرد و ادامه داد: سازمان دهی درست نیروها و قرار دادن هر کسی در بهترین جایگاه، موجب ایجاد نظم در ادارات می شود.
حسینی، رافت و دلسوزی کارکنان نسبت به مردم را از ویژگیهای ضروری آنان دانست و افزود: مدیران باید بر کارکنان نظارت و مطالبهگر باشند، در غیر اینصورت کارها به درستی پیش نخواهد رفت.
در پایان این همایش، از کتابچه اولین همایش تکریم مردم، افزایش بهرهوری و ارتقا سلامت اداری رونمایی شد.
نظر شما