۸۰ هزار بیمار تحت پوشش حمایتی موسسه امدادگران عاشورا هستند

سنندج- ایرنا- مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا گفت: تاکنون ۸۰ هزار بیمار در کشور تحت پوشش حمایتی موسسه امدادگران عاشورا قرار گرفته‌اند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

به گزارش ایرنا، سردار نصرالله فتحیان روز پنجشنبه در دیدار با رئیس دانشگاه علوم کردستان در سنندج اظهار کرد: موسسه خیریه امدادگران عاشورا حامی بیماران مبتلا به سرطان و سخت درمان بوده و یک خیریه غیر سیاسی، غیر انتفاعی و مردم نهاد است که در چهار چوب قوانین و مقررات نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت می‌ کند.

وی با بیان اینکه این موسسه به سه دسته از افراد شامل نیازمند، بیمار و بیکار در اثر بیماری خدمات حمایتی ارائه می‌دهد، افزود: پایه‌های خدمت گزاری به بیماران نیازمند در این موسسه خیریه بر خیرخواهی پنج دسته از خیرین شامل پزشکان و مراکز درمانی که حسب توافق‌های صورت گرفته به بیماران ارجاعی از این موسسه خدمات رایگان درمانی و دارویی ارائه می‌کنند.

مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا با اشاره به اینکه با تلاش های صورت گرفته امکان چرخه درمانی بیماران سرطانی در استان کردستان کامل است، افزود: پت اسکن در هفت نقطه از کشور وجود دارد که یکی از آنها سنندج است و این جای تقدیر دارد.

سردار فتحیان آمار تحت بخش های آی سی یو و سی سی یو در کردستان را مناسب دانست و اضافه کرد: در وضعیت کنونی سطح دانش و کیفیت آن در بخش پزشکی کشور بسیار بالا بوده و در تراز اول دنیا است که این پیشرفت ها باید به دانشجویان نشان داده شود.

وی به تاسیس بیمارستان شهید قاضی توسط این نهاد در سنندج اشاره کرد و گفت: بهداری رزمی نگاهی جامع در ارائه خدمات به تمام اقشار دارد و حتی در جنگ تحمیلی، مجروحین عراقی را بدون توجه به ملیت آنها و دقیقا مشابه با مجروحین خودی درمان می کردیم.

وی امنیت را شرط لازم برای ارائه خدمات و به ویژه سلامت بر شمرد و اضافه کرد: در حال حاضر بیش از سه هزار و ۳۰۰ دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف از مقطع کارشناسی تا مقاطع تخصص در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند که ۹ رشته آن دستیاری است که این از بزرگترین برکات نظام اسلامی در این استان است و این در حالی است که زمانی اینجا حتی پزشک ایرانی حضور نداشت.

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا اظهار کرد: جهاد تبیین از دیدگاه رهبر معظم انقلاب مورد تاکید بوده است که باید دستاوردها و پیشرفت ها را به صورت واقعی و بدون بزرگنمایی به مردم بیان کنیم.

وی با اشاره به اینکه، کار به جایی رسیده که حتی از کشورهای همجوار و نیز پیشرفته برای درمان بیماری ها به ایران مراجعه می کنند، گفت: البته ضعف هایی هم هست که با سعی و تلاش و همدلی این موارد رفع می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم ضمن تقدیر از خدمات ارائه شده از طرف موسسه خیریه امدادگران عاشورا به بیماران نیازمند و سرطانی استان، به مقایسه بخشی از شاخص‌های توسعه ای حوزه سلامت در حال حاضر با ۴۰ سال پیش پرداخت.

دکتر فریدون عبدالملکی از عزم موسسه برای احداث کلینیک تخصصی برای درمان بیماران سرطانی تقدیر و استقبال و برای همکاری و تسهیل در انجام این اقدام خیر اعلام آمادگی کرد.

در این جلسه دکتر صدیق جدید الاسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و رئیس هیات مدیره موسسه امدادگران عاشورا در استان با ارائه گزارشی میزان و نحوه ارائه خدمات و حمایتهای موسسه از بیماران سرطانی را توضیح دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha