تالار افتخارات و موزه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل افتتاح شد

ساری-ایرنا- تالار افتخارات و موزه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل عصر پنجشنبه با حضور وزیر علوم،تحقیقات و فناوری و استاندار مازندران افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، وزیر علوم در این مراسم گفت که مسوولیت ها در نظام جمهوری اسلامی نعمت بزرگی است که باید نهایت استفاده را کرد.

دکتر محمد علی زلفی گل با اظهار این که معتقدم که در هر دانشگاه باید یک تالار و موزه داشته باشیم، افزود: خودباوری و حس هویت مداری را باید در بین دانشجویان و استادان تقویت کنیم .

تالار افتخارات و موزه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل افتتاح شد

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز در خصوص افتتاح این طرح ها گفت:امروز ساختمان معاونت پژوهشی و فناوری ، تکمیل کتابخانه مرکزی و تالار افتخارات و موزه دانشگاه افتتاح شد.

دکتر بهرام عزیرالله گنجی با بیان این که بخشی از ساختمان معاونت پژوهشی این دانشگاه از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به مازندران هزینه شده است، افزود: در تالار افتخارات و موزه دانشگاه تمامی دستاوردهای دانشگاه از جمله ۱۵۰ محصول تجاری شده اساتید و دانشجویان این دانشگاه به معرض نمایش در آمده است.

وی یکی از افتخارات دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل را کسب رتبه برتر این دانشگاه در رنگینگ های بین المللی اعلام کرد و ادامه داد: طبق اعلام رسمی ۱۶ عضو هیأت علمی و پنج دانش‌آموخته این دانشگاه در میان ۲ درصد دانشمندان پراستناد جهان در سال ۲۰۲۲ معرفی شدند.

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل همچنین گفت که این دانشگاه در دو معیار "محیط و زیرساخت" و "مدیریت پسماند"، موفق به کسب جایگاه نخست دانشگاه های صنعتی ایران شده است.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دارای حدود ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۶ دانشکده مهندسی شیمی، عمران، برق و کامپیوتر، مکانیک ، صنایع و مواد و دانشکده علوم پایه با ۴۰۰ کارمند و عضو هیات علمی است.

بیش از ۲۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه تحصیل می کنند.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بعنوان تنها دانشگاه صنعتی شمال کشور دارای ۶ دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، مکانیک، صنایع و مواد، عمران، شیمی و دانشکده علوم پایه با حدود شش هزار و ۵۰۰ دانشجو از ایران و کشورهای منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha