۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۰
کد خبر: 85046058
T T
۱۲ نفر

برچسب‌ها

از فیلمسازی برای نجات روستا تا جشنواره فیلم مقاومت+فیلم

عسلویه- ایرنا- فیلمساز جوان روستایی که با فیلمسازی برای نجات روستا کار خود را شروع کرده، با نخستین اثر حرفه‌ای خود به هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت آمده است.

رضا محمدی سلطان ولایت اهل روستای سلطان ولایت مرودشت شیراز که با مستند داستانی زندگی در روزهای فرد در هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت در بخش نسل روایت حضور دارد در گفت و گو با خبرنگار سینمایی اعزامی ایرنا به عسلویه افزود: از آنجایی که به فرهنگ روستا علاقمند بودم کار فیلمسازی را از تهیه فیلم‌های کوتاهی از بزرگان روستا به صورت رئالیسم در خانه‌های قدیمی اهالی شروع کردم که آنها را در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کردم.

وی با اشاره به انگیزه نجات روستا و مردمان آن در فیلم‌هایش خاطرنشان کرد: عکس‌ها و فیلم‌ها را در کافه عکس سلطان ولایت نشر می‌دادم که این کار باعث شد مردم روستا نگاه یکدستی به هم داشته باشند. از آنجایی که مردمان روستا به صورت طایفه‌ای زندگی می‌کنند سعی می‌کردم از رسوم و زندگی آنها عکس و فیلم تهیه و بایگانی کنم.

این جوان روستایی درباره علاقمندی خود به هنر فیلمسازی گفت: برخی از باب لذت هنر به این سمت می‌آیند ولی من علاقه و استعداد فیلمسازی را از همان دوران کودکی داشتم. بسیاری از هم‌ولایتی‌هایم نیز در این مسیر مشوقم بودند.

محمدی سلطان ولایت با اشاره به کمبود امکانات در روستا برای فیلمسازی گفت: برای آموختن هنر ساعت‌ها از روستا به شهر می‌آمدم تا خود را به انجمن سینمای جوان شیراز برسانم. چون فیلمسازی اصلی‌ترین رویای من است و می‌خواهم بگویم که یک روستایی هم می‌تواند فیلمساز بزرگی شود.

وی گفت: اگر بخواهم صادقانه بگویم برای فیلمسازی از فرد خاصی الگو نگرفته‌ام و با پشتکاری که داشتم در جشنواره فیلم مقاومت که رویدادی بین‌المللی است توانستم فیلمم را عرضه کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha